Strona główna Aktualności Dnia Warszawa: postępy w remoncie Trasy Łazienkowskiej

Warszawa: postępy w remoncie Trasy Łazienkowskiej

149
UDOSTĘPNIJ

znakTrwający remont estakad Trasy Łazienkowskiej w Warszawie obejmie w najbliższy weekend kolejne łącznice. W sobotę 15 lutego wyłączone z ruchu zostaną estakady zjazdowe prowadzące od strony Pragi Południe w kierunku Żoliborza i Wilanowa.

Aktualnie powstają estakady łączące Trasę Łazienkowską z Wisłostradą, budowane są cztery ślimaki na lewym brzegu Wisły, po południowej stronie Trasy oraz jeden na prawym brzegu, który łączy ulicę Wał Miedzeszyński z Trasą Łazienkowską z północy na zachód.

Kolejne dwie estakady od strony Pragi Południe w kierunku Żoliborza i Wilanowa zostaną wyłączone z ruchu w najbliższą sobotę. Wykonawca, firma Strabag, przystąpi do prac rozbiórkowych, które potrwają około trzech tygodni. Następnie rozpocznie się budowa nowych obiektów.

Ostatnie dwie estakady przeznaczone do przebudowy stanowią wjazd w kierunku centrum od strony Wilanowa i Żoliborza. Zostaną one zamknięte i rozebrane na przełomie lutego i marca. W sumie wyburzonych i zbudowanych od nowa zostanie dziewięć łącznic, w tym jedna na Pradze i osiem przy Torwarze. Przez około sześć miesięcy wszystkie estakady przeznaczone do przebudowy będą wyłączone z ruchu.

Duże zaangażowanie i sprzyjające warunki atmosferyczne dają efekty już widoczne dla przejeżdżających kierowców. Większość podpór czterech budowanych estakad już powstała, a na obiekcie prowadzącym od strony Wilanowa w kierunku Pragi Południe trwają przygotowanie do betonowania płyty, na której po wykonaniu izolacji ułożona zostanie nawierzchnia.

Jeżeli pogoda nadal będzie sprzyjać, estakada prowadząca od Wilanowa w stronę Pragi zostanie w trzecim kwartale tego roku udostępniona kierowcom. Z kolei w październiku zakończy się budowa łącznicy na węźle z Wałem Miedzeszyńskim.

Wszystkie prace związane z budową dziewięciu obiektów mają się zakończyć w kwietniu 2015 roku. Koszt inwestycji realizowanej przez Strabag to około 31 mln zł.

Źródło: rynekinfrastruktury.pl