Strona główna Aktualności Dnia Most na Renie: od końca września zakaz wjazdu dla pojazdów ciężkich

Most na Renie: od końca września zakaz wjazdu dla pojazdów ciężkich

608
UDOSTĘPNIJ

Automatyczne blokady na A1 przed mostem na Renie przy Leverkusen od końca września będą wymuszać egzekwowanie zakazu wjazdu na most dla pojazdów ciężkich. Wszystko z powodu robót drogowych.

Decyzja o utworzeniu blokad zapadła po intensywnych dyskusjach zainteresowanych stron: Ministerstwa Transportu w Niemczech, policji autostradowej, straży pożarnej z Kolonii i Leverkusen. System ma się składać z wagi oraz automatycznego systemu blokującego z czujnikami kontrolnymi. 
Pojawiają się pytania od wielu kierowców, którzy podróżują codziennie na tej trasie: Gdzie szlabany będą zamontowane? Jak będzie działa blokada? Czy nie zwiększą się korki i nie wzrośnie ilość wypadków?

Dobra wiadomość jest taka, że po moście nadal można jeździć po trzech zwężonych pasach ruchu w każdym kierunku. Główne drogi dojazdowe zostaną poprowadzone przez A59 – skrzyżowanie Leverkusen-West na prawym brzegu oraz na lewym brzegu rzeki, w obszarze skrzyżowania Köln-Niehl jako jeden z trzech pasów ruchu przez most na Renie.

Śluzy ochronne są zakładane na A1 w obu kierunkach przed ostatnim zjazdem na most oraz dodatkowo, przed A1 na wjeździe w Kolonii-Niehl na drodze przemysłowej, jak i na rampach na A59 przy skrzyżowaniu Leverkusen-West przed wjazdem na A1.

Śluzy przed mostem na Renie w obu kierunkach mają ok. 200 m długości, każda ze światłami na początku i na końcu. Dopuszczalna prędkość została zmniejszona do 40km/h. Lewy i środkowy pas mają szerokość po 2,20m, a pas prawy ma szerokość 3,75m i jest przeznaczony dla pojazdów ciężarowych.

 

Jak będzie działała blokada?
Na pierwszych światłach pojazd zostanie zważony i zmierzony. Jeśli będzie zbyt ciężki, to zapali się światło czerwone i dalsza jazda będzie zabroniona. Informacja trafi również do miejsca, gdzie znajdować się będą drugie światła. Tam również dla takiego pojazdu zapali się czerwone światło i zamknie się automatyczny szlaban, a ciężarówka zostaje wycofana. System działać będzie automatycznie, lecz będzie pod stałą kontrolą pracowników, którzy będą monitorować wszystko ze znajdującego się w pobliżu kontenera.

 

Źródło: etransport.pl