Strona główna Samochody zabytkowe KlassikAuto.pl z pasji do klasyków

KlassikAuto.pl z pasji do klasyków

589
UDOSTĘPNIJ

O serwisie, który zrodził się z miłości do motoryzacji rozmawiamy z Panem Krystianem Tomalą, założycielem portalu KassikAuto.pl.

Jazdaprawna.pl: Jak zrodził się pomysł na stworzenie tego typu serwisu? Czy impulsem było zamiłowanie do klasyków?

Krystian Tomala: Pomysł zrodził się z miłości do motoryzacji, ale do tej motoryzacji, która cechuje się szlachetnością, prostotą, niezawodnością. Motoryzacji, w której odnajdziemy relatywnie dużą pracę ludzkich rąk.

Bywając na różnego rodzaju zlotach i rajdach zabytkowych samochodów zauważyłem z jaką pasją właściciele oldtimerów i youngtimerów opowiadają o nich. Uznałem, że warto stworzyć takie miejsce w sieci, które będzie opisywało te różne, barwne i pełne zaangażowania historie.

JP.PL: Do kogo skierowana jest strona i jakie treści możemy na niej znaleźć?

K.T.: Na portal KlassikAuto.pl zapraszamy każdego, kto interesuje się historią motoryzacji. Zarówno tych, którzy zaczynają tę przygodę, jak i kolekcjonerów, inwestorów, czy też osoby zajmujące się renowacją starych aut. Struktura portalu, informacje, które się tam znajdują, są pogrupowane tematycznie tak, aby każdy znalazł szybko coś ciekawego dla siebie. Jeżeli szukasz fajnej publikacji o klasykach na prezent to warto wejść do działu Publikacje. Jeżeli interesują Cię dane techniczne na przykład dowolnego Mercedesa, wyprodukowanego do lat 90., to znajdziesz je po kliknięciu w logo Mercedesa w dziale Producenci w stopce strony. W tym dziale znajdziesz również historię danej marki albo dowiesz się jak powstało logo danego producenta. Nasz portal chętnie obejmuje patronatem medialnym wydarzenia motoryzacyjne, publikuje zapowiedzi i relacje z imprez, a na co dzień prowadzi kalendarz imprez motoryzacyjnych, także tych odbywających się u naszych sąsiadów, szczególnie w Niemczech, w Czechach i na Słowacji.

JP.PL: Jak dużą, w Państwa ocenie, grupę stanowią miłośnicy zabytkowych pojazdów?

K.T.: Grupa miłośników zabytkowych samochodów systematycznie rośnie. Widać to po liczbie imprez, które odbywają się w Polsce, po liczbie odwiedzających te imprezy i po wzrastającej liczbie zarejestrowanych, zabytkowych samochodów. Coraz więcej osób szuka informacji o starych autach. Odpowiadamy na ich oczekiwania i możemy pochwalić się dużą liczbą Czytelników. Nie zajmujemy się profesjonalną sprzedażą aut, nie kładziemy nacisku na publikację ogłoszeń o sprzedaży samochodów, chociaż taki dział jest na naszej stronie co zazwyczaj podnosi oglądalność strony. Mimo to, liczba naszych Czytelników jest bardzo duża. Śmiało możemy stwierdzić, że jesteśmy najbardziej poczytnym portalem o zabytkowych samochodach w Polsce. Bardzo cieszymy się z tego, że jesteśmy obecni w różnej formie na większości imprez motoryzacyjnych w Polsce.

JP.PL: Z jakim najstarszym zabytkowym pojazdem mieli Państwa do czynienia? Jaka marka króluje wśród klasyków?

K.T.: W Polsce jest wiele samochodów z lat 20. One też pojawiają się na różnych imprezach motoryzacyjnych. Nie zawsze traktowane są jako tzw. obiekt muzealny, co cieszy, bo można je zobaczyć też na ulicach.

W naszym kraju najliczniejszą grupę zabytkowych samochodów stanowią Mercedesy. Wynika to z wielu czynników, ale warto wymienić trzy. Po pierwsze ta marka w wyjątkowy sposób dba o właścicieli aut. Bez trudu można np. kupić dowolną część do każdego, wyprodukowanego Mercedesa. Po drugie dzięki faktycznej niezawodności do chwili obecnej przetrwało wiele samochodów tej marki. A po trzecie Mercedes zawsze był synonimem luksusu i prestiżu. Nic więc dziwnego, że ludzie chętnie auta tej marki kupowali, kupują i dbają o nie.

Nam z kolei bardzo podobają się dwa aktualne trendy. Pierwszy jest taki, że rośnie liczba miłośników aut z Dalekiego Wschodu. Na razie, są to pojedyncze sztuki, jednak wspaniałe urozmaicają i upiększają różne zloty zabytkowych aut. Drugi to coraz większe zainteresowanie youngtimerami, samochodami z lat 90., autami, które wyróżniają się z jakiegoś powodu swoją unikalnością np. wyglądem, rozwiązaniem technicznym czy niewielką liczbą wyprodukowanych egzemplarzy. Fantastycznie wyróżniają się one wśród naszej ulicznej, samochodowej mizerii, w której każde auto „wygląda tak samo”: jest białe, srebrne lub ciemne i do tego całe plastikowe.

JP.PL: Co ciekawego czeka w najbliższym czasie fanów klasyków?

K.T.: Ten obszar, pod każdym względem profesjonalizuje się. To dobrze, bo to główny, najważniejszy trend. W Polsce ten rynek szybko się rozwija. Imprezy motoryzacyjne są na coraz wyższym poziomie organizacyjnym. Jest coraz więcej rzadszych i ładnie odrestaurowanych aut. Tworzy się rynek profesjonalnych warsztatów remontujących klasyki, często wyspecjalizowanych w danej marce. Dzięki internetowi i sprzedawcom części, bez większego trudu, można kupić prawie każdą rzecz do popularnych samochodów. Do innych można je dorobić, bo są jeszcze osoby o wyjątkowych umiejętnościach.

Z pewnością w przyszłości spodziewać się możemy pewnych regulacji odnoszących się do sposobu korzystania z aut w ogóle i również tych wpisanych do rejestru zabytków. Będzie to miało związek między innymi z dalszymi zmianami w normach emisji spalin oraz zwiększającą się liczbą sprzedawanych aut elektrycznych. Nie chcemy zgadywać, jakie konkretne regulacje będą wprowadzane. Mamy jednak nadzieję, że nie spowodują one ograniczeń w korzystaniu z klasyków przez ich właścicieli, a co za tym idzie utrudnień w popularyzacji historii motoryzacji.

 

BMW 30 CS

Mercedes 380 SEC

Mercedes 560 SEC

Mercedes 560 SL

Mercedes W115

 

Autorem zdjęć jest Pan Krystian Tomala

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here