Strona główna Aktualności Dnia Autostrada A4 Rzeszów-Jarosław: trwają intensywne prace

Autostrada A4 Rzeszów-Jarosław: trwają intensywne prace

813
0
No Ratings Information Message

Trwają intensywne prace budowlane na odcinku autostrady A4 Rzeszów-Jarosław. Odcinek o długości 41,2 km kontynuuje Budimex w konsorcjum ze Strabagiem.

Chodzi o fragment między węzłem Rzeszów Wschód i Jarosław Zachód (dawniej Wierzbna). Na koniec listopada bilans prac zrealizowanych to ponad 60% nawierzchni z mieszanki mastyksowo-grysowej, blisko 90% nawierzchni z betonu asfaltowego o wysokim module sztywności, 93% podbudowy z betonu asfaltowego o wysokim module sztywności oraz 99% podbudowy z kruszywa łamanego mechanicznie.

Co jest robione

Trwają jeszcze prace związane z wykonywaniem skarpowania nasypów, poboczy oraz robót brukarskich na drogach poprzecznych i miejscach obsługi podróżnych. Odbywa się humusowanie na skarpach oraz w pasie rozdziału, wykonywane są pasy technologiczne, montowane są ogrodzenia i bariery energochłonne. Powstają fundamenty słupów i ekranów akustycznych. Kładziona jest ostatnia warstwa konstrukcji (SMA) na trasie głównej i wykonywane jest oznakowanie poziome. Prowadzone są roboty ziemne i konstrukcyjne na drogach dojazdowych, przy czym stan ich zaawansowania w przypadku podbudów przekracza 90%, nawierzchnia z betonu asfaltowego jest bliska 90% zaawansowania a wykonanie nawierzchni z SMA wynosi ok. 65%.

Wykonywane obecnie prace na obiektach mostowych to m.in.: betonowanie podwalin stożków, układanie nawierzchni chodników, układanie warstwy wiążącej z asfaltu lanego oraz nawierzchni mastyksowo- grysowej SMA, zabezpieczenia antykorozyjne betonu płyt pomostu, montaż urządzeń bezpieczeństwa ruchu.

Obowiązki wynikające z kontraktu 


Wykonawcy na zrealizowanie kontraktu mają czas do 16 maja 2016 r. Umowa ma wartość prawie 719,5 mln zł brutto. Konsorcjum Budmiex i Strabag przejęło odcinek A4 Rzeszów–Jarosław po tym jak w styczniu 2014 r. GDDKiA zerwała umowę z firmą Polimex-Mostostal. Inwestycja była wówczas zrealizowana w 70%. Był realizowany od 2010 roku.

Do wykonania były m.in. węzły autostradowe Łańcut i Przeworsk, 4 miejsca obsługi podróżnych: Łukawiec, Palikówka, Budy i Młyniska, przebudowa 15 dróg poprzecznych, budowa 73 km dróg serwisowych, dokończenie 78 obiektów mostowych, a także przepusty i przejścia gospodarcze. Obecni wykonawcy przejęli też obowiązek montażu 6 km ekranów akustycznych, 142 km barier energochłonnych i 92 km ogrodzeń.

 

Źródło: rynekinfrastruktury.pl

Oceń artykuł

Poprzedni artykułJesienne prędkości na polskich drogach
Następny artykułLitwa: opłaty drogowe dla rosyjskich przewoźników