Strona główna Aktualności Dnia Łódź: Trasa Górna dotrze do węzła A1 w 2020 r.

Łódź: Trasa Górna dotrze do węzła A1 w 2020 r.

1349
0
No Ratings Information Message

Władze Łodzi wystąpią w tym roku o decyzję ZRID dla budowy przedłużenia Trasy Górna do węzła Łódź Górna na autostradzie A1. Harmonogram zakłada rozpoczęcie prac w 2020 roku i zakończenie ich o rok później. Działania inwestorów (samorząd miejski i wojewódzki) ułatwi fakt zakwalifikowania inwestycji do projektów pozakonkursowych w RPO.

Trzeci etap budowy Trasy Górna przewiduje doprowadzenie jej do węzła Łódź Górna (dawniej Romanów) na autostradzie A1. – Pod koniec ubiegłego roku projekt znalazł się na liście projektów zidentyfikowanych w ramach trybu pozakonkursowego Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego – informuje dyrektor Zarządu Inwestycji Miejskich Grzegorz Nita. Oznacza to, że w celu uzyskania dotacji inwestor będzie musiał tylko złożyć wniosek o dofinansowanie i podpisać umowę.

Przedłużenie planowano od początku

– Istniejący odcinek Trasy Górna został wybudowany ze wsparciem funduszy unijnych przy założeniu, że docelowo będzie stanowił dojazd do A1. Musimy spełnić ten warunek – przypomina rzecznik ZIM Piotr Grabowski.

Projekt został podzielony na część miejską (w granicach Łodzi będzie przebiegało 5,6 km drogi) i wojewódzką (3 km), dla której inwestorem będzie Zarząd Dróg Wojewódzkich. Na obszarze Łodzi droga zostanie poprowadzona w zupełnie nowym śladzie, a poza granicami miasta, na terenie gminy Brójce – w śladzie obecnej drogi wojewódzkiej nr 714. Przedłużenie Trasy Górna będzie miało dwie jezdnie po jednym pasie ruchu każda. Wzdłuż trasy powstaną chodniki i infrastruktura rowerowa.

Początek budowy za dwa lata

W tym roku zakończy się opracowywanie dokumentacji projektowej (choć pierwotnie planowano jej ukończenie do listopada 2016 r.). Miasto wystąpi wtedy o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (ZRID), a po jego uzyskaniu złoży wniosek o dofinansowanie. Może to nastąpić pod koniec bieżącego roku lub w 2018 r. Wartość inwestycji na odcinku miejskim to według szacunków ok. 80 mln zł. Dofinansowanie unijne może osiągnąć maksymalną wartość 66 mln zł.

Po zweryfikowaniu wniosku zostanie ogłoszony przetarg na budowę. Fizyczne prace budowlane mają odbywać się w latach 2019-2020. Część wojewódzka powinna być realizowana mniej więcej równolegle.

– Droga nie tylko poprawi skomunikowanie południowej części Łodzi z autostradą, ale także otworzy nowe możliwości inwestycyjne na przylegających do niej terenach – zapowiada dyrektor ZIM.

 

Źródło: rynekinfrastruktury.pl

Oceń artykuł

Poprzedni artykułFrancja: wzrost cen za przejazd autostradami
Następny artykułUWAGA! To powinieneś wiedzieć po publikacji Orzeczenia TK ws. ryczałtów noclegowych

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj