Strona główna Aktualności Dnia Za takie naruszenia firma może utracić licencję

Za takie naruszenia firma może utracić licencję

915
0
No Ratings Information Message

Za takie naruszenia firma może utracić licencję. Mowa o naruszeniach, których dopuścił się kierowca zatrzymany przez dolnośląskich inspektorów Inspekcji Transportu Drogowego. Do zdarzenia doszło 22 stycznia 2018 r. na autostradzie A4. Zatrzymany prowadził ciągnik siodłowy z naczepą.

Za takie naruszenia firma może utracić licencję

Uwagę funkcjonariuszy zwrócił sposób prowadzenia pojazdu przez kierowcę, który trzymał stopy na podszybiu pojazdu. Dodatkowo kierowca nie stosował się do przepisów dotyczących norm czasu pracy i posługiwał się nie swoją kartą. Ciężarówka należała do słowackiego przewoźnika. Jak informuje GITD, według zatrzymanego prezentowany sposób jazdy to najmniejszy problem. Poinformował on dodatkowo funkcjonariuszy, że w okresie dwutygodniowym zamiast przepisowych 90 godzin, prowadził pojazd ponad 100 godz. Kontrola danych z tachografu i karty kierowca, potwierdziła to naruszenie. W toku kontroli okazało się również, że kierowca używał karty innego kierowcy do rejestrowania własnej aktywności. Zatrzymany przyznał się do tego faktu. „Gdy podliczono czas prowadzenia pojazdu, okazało się, że w tym dniu, kiedy używał cudzej karty, jego dzienny okres prowadzenia 40-tonowego pojazdu wyniósł ok. 22 godz. W tym czasie o 1 godz. przekroczył również czas prowadzenia pojazdu bez wymaganej przerwy oraz o prawie 3 godz. skrócił odpoczynek” – informuje GITD.

Naruszenia KREPTD

Zatrzymany kierowca popełnił kilka naruszeń, które docelowo mogą przełożyć się na utratę licencji przez przedsiębiorstwo transportowe. Zgodnie z załącznikiem nr 1 do Rozporządzenia Komisji (UE) 2016/403 z dnia 18 marca 2016 r. jazda na cudzej karcie klasyfikuje się jako jedno z najpoważniejszych naruszeń. Podstawę prawną stanowi art. 27 rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 165/2014, który brzmi: „Posługiwanie się przez kierowcę karty kierowcy, która nie jest jego własną kartą”. Z kolei jazda bez odpoczynku klasyfikuje się do grupy naruszeń przepisów rozporządzenia (WE) nr 561/2006 WE Parlamentu Europejskiego i Rady określający przepisy dot. czasu prowadzenia pojazdu i czasu odpoczynku.

W związku z powyższym, uwzględniając specyfikę wymienionych naruszeń, wpływających bezpośrednio na utratę dobrej reputacji przez firmę transportową, sugeruje się skorzystanie z oprogramowania do wykrywania: Poważnych Naruszeń, Bardzo Poważnych Naruszeń oraz Najpoważniejszych Naruszeń. Oprogramowanie stworzone w tym celu przez spółkę VTS, przygotuje firmę z wyprzedzeniem przed kontrolą, której powinna spodziewać się każda firma. Zapytania w sprawie dostępu do programu prosimy kierować bezpośrednio na: kontakt@vtsproject.pl 

Jednocześnie informujemy, że Kancelaria Prawna Viggen sp.j. prowadzi już kilka spraw o cofnięcie uprawnień z naruszeń systemu KREPTD. Jeśli potrzebują Państwo porady eksperta w tym zakresie proszę dzwonić pod numer: (12) 637 24 57.

 

Oceń artykuł

Poprzedni artykułKolejny nietrzeźwy za kierownicą zatrzymany
Następny artykułPolsko-czeskie inicjatywy – co nowego w transporcie?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj