Już w maju br. obsługa pasażersko-towarowa w Gdańsku odbywać się będzie w Terminalu Promowym Westerplatte.
Nowoczesny obiekt gotowy jest już od kilkunastu lat. Teraz, po latach przerwy, znów będzie się odbywała z niego regularna żegluga. Obiekt mieszczący się na Nabrzeżu Obrońców Westerplatte przy ulicy mjr. Henryka Sucharskiego 70, którego infrastruktura już od 9 maja będzie służyć zarówno pasażerom, jak i podmiotom, które zajmują się przewozem ładunków cargo, ma za sobą burzliwą historię. Choć zbudowany został w 2002 r., nie był do tej pory nadmiernie eksploatowany. Przez ostatnie lata wykorzystywany był tylko doraźnie. Teraz ma się to zmienić, a o atutach nowej lokalizacji mają się wkrótce przekonać pasażerowie, którzy będą korzystać z regularnego połączenia promowego Gdańsk-Nynäshamn, oferowanego przez Polferries.
Dzięki przeniesieniu przystani promowej z Nabrzeża Ziółkowskiego, gdzie przy ul. Przemysłowej 1 umiejscowiona jest Baza Promowa PŻB, do nowego miejsca, zyskać mają wszyscy. Sporym atutem nowego terminalu jest jego położenie. Za sprawą mostu wantowego jest on znakomicie skomunikowany z trasą Gdańsk-Warszawa. Prowadzone obecnie inwestycje infrastrukturalne mają zaowocować jeszcze lepszą jego dostępnością. Chodzi tu przede wszystkim o Trasę Sucharskiego wraz ze znajdującym się w jej ciągu tunelem pod Martwą Wisłą. Pozwoli ona na jeszcze lepsze połączenie terminalu z nowo wybudowaną południową obwodnicą Gdańska.
Terminal Westerplatte to aż trzy stanowiska statkowe oraz możliwość obsługi jednostek o długości do 225 metrów. Baza Promowa PŻB przy Nabrzeżu Ziółkowskiego, która została przekazana do użytku Polskiej Żegludze Bałtyckiej w 1977 r., oferowała pod tym względem znacznie mniejsze możliwości. Długość eksploatacyjna nabrzeża wynosi tam 175 metrów.
Źródło:etransport.pl/www.promyskat.pl