Z dniem 1 stycznia 2015 r. zostaną podwyższone o 1,6% (indeks inflacyjny) opłaty za myto dla samochodów ciężarowych powyżej 3,5 tony i autobusów, informuje administracja dróg w Austrii Asfinag.
Droższy będzie również przejazd przez autostradę na Przełęczy Brennerskiej Inntal-Autobahn (A12) między granicą Austrii w miejscowości Kufstein i Amras koło Innsbrucka. Dopłata do myta wzrasta z 15 na 20%. Pieniądze te przeznaczane są na budowę tunelu Brenner Basistunnel, którego zakończenie budowy przewiduje się na koniec roku 2024. Pieniądze, które pochodzą z opłat za winiety i myto przeznaczane są na utrzymanie istniejących już sieci dróg. Na rok 2015 przeznaczone zostanie w tym celu około 1 miliarda Euro na utrzymanie autostrad i dróg szybkiego ruchu w Austrii.
Sektoralny zakaz jazdy w Tyrolu w Austrii
W ostatnich tygodniach mówi się coraz więcej o przywróceniu sektoralnego zakazu jazdy przez Tyrol w Austrii. Jak wszyscy wiemy w roku 2011 sektoralny zakaz jazdy został zniesiony wyrokiem Najwyższego Sądu Europejskiego. Wyrok NSE o utrudnieniu w wolnym przepływie towarów w Europie i dużej przeszkodzie jakim był sektoralny zakaz jazdy, był on jednocześnie wskazówką dla regionu Tyrolu i Austrii w jaki sposób należny przygotować się do wprowadzenia ponownego sektoralnego zakazu jazdy – tym razem zgodnego z prawem – co jak widzimy z ostatnich informacji prasowych zostało dość dobrze przygotowane przez Tyrol i Austrię.
Od połowy listopada tego roku zostaje wprowadzane permanentne ograniczenie prędkości do 100 km/h na autostradzie A12 między Kufstein i Zirl, między Karrösten i Zams jak również na autostradzie A13 pomiędzy Innsbruckiem i Schönbergiem. Działania te mają na celu poprawę jakości powietrza z jednej strony i z drugiej strony są warunkiem realizacji obalonego w roku 2011 przez Najwyższy Sąd Europejski sektoralnego zakazu jazdy, który ma być ponownie wprowadzony (tym razem bez możliwości jego obalenia) jesienią 2015 roku.
Źródło: etransport.pl/www.hga-com.at