29 grudnia 2015 roku zostało podpisane rozporządzenie Ministra Finansów wprowadzające możliwość składania zeznań podatkowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Rozporządzenie określa jednocześnie:
– sposób przesyłania deklaracji:
za pomocą elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej, zwanej dalej „ePUAP” lub innego systemu teleinformatycznego wskazanego na stronie Biuletynu Informacji Publicznej właściwego organu jednostki samorządu terytorialnego,
-rodzaje podpisu elektronicznego:
opatrywanie deklaracji bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania.
Rozporządzenie weszło w życie z dniem 1 stycznia 2016 roku.
Źródło: etransport.pl