Pierwotny plan zakładał, że do 2018 roku opłaty za przejazd państwowymi autostradami przyniosą ponad 23 złotych. Tymczasem okazuje się, że wpływy będą dużo niższe.
Do tej pory wpływy od kierowców pojazdów ciężarowych i osobowych są znacznie niższe, niż wynikało to z prognoz z 2011 roku, kiedy uruchamiano system viaToll. Dotychczas do budżetu wpłynęło prawie 4,5 miliarda złotych.
Ostatnie wyliczenia wskazują, że do listopada 2018 roku, kiedy wygasa umowa z Kapschem, dojdzie jeszcze prawie 7 miliardów. Wcześniej zakładano natomiast, że łączny dochód przekroczy 23 miliardy.
Niezrealizowanie planu jest spowodowane m.in. opóźnieniami w realizacji kontraktów wykonawczych. Sporą rolę odgrywa tu również unieruchomienie już zbudowanych bramek.
Źródło: regiomoto.pl