Od stycznia 2017 roku wchodzą w życie nowe taryfy dla tranzytu samochodów ciężarowych poruszających się po Szwajcarii. Jest to związane z przyjętą w grudniu 2015 roku uchwałą Rady Federalnej.
Po zatwierdzeniu przez Unię Europejską, Federalny Urząd Transportu opublikował nowe opłaty.
Po otwarciu 1 czerwca 2016 roku tunelu kolejowego Świętego Gotarda, szwajcarski rząd próbuje zrobić wszystko, by zmniejszyć transport drogowy na rzecz kolejowego. W związku z tym zwiększone zostały opłaty pobierane od ciężarówek poruszających się po szwajcarskich drogach.
Zmiany dotyczą głównie pojazdów z silnikiem Euro 3, Euro 4 i Euro 5
• 3.10 centów za tonokilometr dla kategorii taryfowej 1 / pojazdów w klasie emisji EURO 0, 1, 2 i 3,
• 2,69 centów za tonokilometra dla kategorii taryfowej 2 / pojazdów w klasie emisji EURO 4 i 5,
• 2,28 centów za tonokilometrów do kategorii taryfowej 3 / pojazdy klasy emisji spalin EURO VI.
Federalny Urząd Transportu prowadząc prognozy dotyczące ruchu pojazdów w Szwajcarii, zapowiada, że ruch kolejowy ma zwiększyć się dzięki wprowadzonym zmianom taryfowym o 45%, jednak transport drogowy ma mieć nadal dominujące znaczenie.
Źródło: etransport.pl