Od 1 lipca rozszerzenie myta w Niemczech. Obecnie sieć płatnych dróg obejmuje około 52 000 km dróg federalnych i autostrad.
Od 1 lipca rozszerzenie myta w Niemczech
Jeśli pojazd wyposażony jest w urządzenia pokładowe OBU (On-Board Unit) nie ma konieczności wizyty w warsztacie. Dokonywanie płatności w systemie ręcznym jest możliwe za pomocą urządzeń mobilnych, wykorzystując specjalną aplikację i w nowym terminalach, które znajdują się na stacjach benzynowych, strefach odpoczynku oraz na parkingach. W związku z rozszerzeniem myta na terenie Niemiec stanęło ok. 600 słupów kontrolnych, które znajdują się z boku jezdni. Kontrole mobilne będą prowadzone przez Federalny Urząd Transportu Towarowego (BAG).
Nowe klasy wagowe
Jednocześnie przypominamy, że od 1 czerwca na urządzeniach pokładowych są widoczne następujące nowe klasy wagowe:
< 7,5 t
≥ 7,5 t – 11,99 t
≥ 12 t – 18 t
> 18 t
Jak informuje Toll Collect, dotychczasowe klasy na razie nie tracą ważności, nieprawidłowy wybór i ustawienie jednej z kategorii wagowych w zakresie od 7,5 t do > 18 t nie będzie karane. „Dotychczasowe obowiązki kierowcy w zakresie współpracy pozostają niezmienione. Jeśli pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej poniżej 7,5 t jest w trasie, kierowca musi wybrać ustawienie „< 7,5 t”, jeśli jedzie z przyczepą, a dmc wynosi 7,5 t lub więcej, wybiera „≥ 7,5 t” i podlega obowiązkowi uiszczania opłat drogowych. Ponadto należy nadal podawać aktualną liczbę osi, jeżeli różni się ona od liczby osi spersonalizowanej w urządzeniu pokładowym” – czytamy na stronie toll-collect.de.