Strona główna Aktualności Dnia Austria: system poboru opłat będzie modernizowany

Austria: system poboru opłat będzie modernizowany

1145
0
No Ratings Information Message

Kapsch wygrał kontrakt na ulepszenie infrastruktury systemu GO Maut, którego operatorem jest ASFINAG. Firma przeprowadzi reorganizacje instalacji przydrożnych oraz centrum zarządzania.

Projekt dotyczy unowocześnienia infrastruktury elektronicznego systemu poboru opłat drogowych dla pojazdów o DMC powyżej 3,5 tony. Zadaniem wykonawcy będzie przebudowa i unowocześnienie infrastruktury do poboru opłat w około 500. lokalizacjach, a także dostosowanie centrum zarządzania do najnowszych standardów technologicznych.

Obsługa nowego systemu potrwa 10 lat z opcją pięciu rocznych przedłużeń. Podpisana umowa to już drugi w tym roku kontrakt Kapsch na przedłużenie poboru myta w technologii DSRC, która funkcjonuje również w Polsce.

System GO Maut funkcjonuje w Austrii od 2004 roku. W trakcie trwania nowej umowy firma unowocześni system kontroli prawidłowości wnoszenia opłat. Po raz pierwszy, na potrzeby krajowego systemu poboru opłat, zostanie wdrożony system wizyjnej klasyfikacji pojazdów. Dzięki wykorzystaniu kamer wideo wysokiej rozdzielczości oraz technologii przetwarzania obrazu „w stereo”, klasa każdego pojazdu i liczba jego osi będzie automatycznie określana bez wpływu na płynność ruchu. To rozwiązanie pozwala na wysoki stopień precyzji przy przyporządkowywaniu pojazdów do odpowiednich klas taryfowych.

Centrum kontroli, które również zostanie przeprojektowane, będzie wykorzystywać innowacyjne algorytmy bazujące na danych pozyskanych z przetwarzania obrazu. Rozwiązanie to znacznie podniesie efektywność poboru opłat, prowadząc do poważnej redukcji kosztów operacyjnych. Wzrośnie także efektywność energetyczna – nowe, energooszczędne komponenty znacząco ograniczą konsumpcję energii całego austriackiego systemu. Na tej samej zasadzie został zbudowany system viaTOLL w Polsce. Przy jego utrzymaniu i rozszerzaniu zatrudnionych jest obecnie ok. 600 osób, a u podwykonawców dodatkowo ponad 2000. Polski oddział Kapsch stał się także krajowym centrum kompetencyjnym, dzięki czemu możliwe jest szybkie reagowanie na potrzeby kierowców.

 

Źródło: etransport.pl

Oceń artykuł

Poprzedni artykułDelegowanie pracowników do Republiki Federalnej Niemiec po 1 stycznia 2017 roku
Następny artykułWielkopolska: wykryto 9 przypadków manipulacji w pracę tachografu

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj