Strona główna Aktualności Dnia Brak zabezpieczenia ładunku powodem przewrócenia się ciężarówki

Brak zabezpieczenia ładunku powodem przewrócenia się ciężarówki

113
5/5 (1)

Brak zabezpieczenia ładunku powodem przewrócenia się ciężarówki. Do zdarzenia doszło w środę, 25 lipca br. ok. godz. 13:00 na rondzie w Kołbaskowie, na terenie powiatu polickiego. Pojazdem przewożona była celuloza. 

Brak zabezpieczenia ładunku powodem przewrócenia się ciężarówki

Na szczęście w wypadku nikt nie ucierpiał. Na miejscu zdarzenia jako pierwsi pojawili się inspektorzy Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Szczecinie. Jak informuje GITD, przewożony na naczepie ładunek nie był w żaden sposób zabezpieczony. Kierowca nie miał doświadczenia w prowadzeniu takich pojazdów. Na miejsce wezwany został patrol policji.

Przypominamy, że 24 lipca na skrzyżowaniu dróg krajowych o numerach 40 i 41 w Prudniku doszło do zdarzenia, którego przyczyną było również nieprawidłowe mocowanie ładunku. Tysiące potłuczonych butelek i zalewające drogę piwo – taki niecodzienny widok można było zaobserwować na Rondzie im. S. Szozdy w Prudniku.

Prawidłowe mocowanie ładunku

O edukację w zakresie prawidłowego mocowania ładunków dba Instytut Naukowy Logistic Technologies Sp. z o.o., który zwraca uwagę na rolę jaką w procesie przewozu ładunku ponosi nadawca– odpowiadający za prawidłowy przewóz ładunków. Instytut alarmuje o podjęcie wzmożonych starań w celu uświadomienia nadawców, co do ich roli i odpowiedzialności za życie wszystkich uczestników ruchu drogowego oraz zacząć pilnie wprowadzać procedury unieruchomienia ładunków w transporcie. Więcej o działalności Instytutu pod adresem: www.logistictechnologies.pl.

Audyt naprawczy KREPTD

 

Poznaj zasady bezpiecznego przewozu

Już 21 sierpnia w Modlnicy k. Krakowa odbędzie się szkolenia z zakresu „Bezpieczny przewóz, czyli jak prawidłowo mocować ładunki?” Na szkoleniu poznasz m.in.

  • rewolucyjne zmiany w zakresie odpowiedzialności załadowców i nadawców za skutki złego unieruchomienia ładunków, zasady stosowania obowiązkowej dla każdego producenta normy EN 12 195-1,
  • dowiesz się, czy wyłącznie producenci i nadawcy będą odpowiedzialni za unieruchomienie ładunku w transporcie zgodnie z EN 12 195-1?
  • a także, poznasz odpowiedź na pytanie: dlaczego duże koncerny będą ponosiły odpowiedzialność karną do 5 mln zł za błędy unieruchomienia ładunków, jak rozliczyć podatek VAT w wybranych regułach Incoterms i wiele innych informacji…

Więcej informacji i zgłoszenia pod adresem: https://jazdaprawna.pl/terminarz-szkolen/.

Oceń artykuł

SILNIK PRAWNYpraca dla kierowcy

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here