Strona główna Aktualności Dnia Co dalej z odcinkiem S7 Warszawa-Płońsk?

Co dalej z odcinkiem S7 Warszawa-Płońsk?

871
0
No Ratings Information Message

W projekcie Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2020 odcinek drogi S7 z Warszawy do Płońska nie trafił na listę zadań podstawowych, a znalazł się wśród zadań rezerwowych. Mimo że na budowę tej trasy w najbliższych latach nie można liczyć, GDDKiA zamierza kontynuować przygotowania do jej realizacji.

Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka warszawskiej GDDKiA wyjaśnia portalowi „RynekInfrastruktury.pl”, że Generalna Dyrekcja jest wykonawcą zatwierdzonego PBDK, a to oznacza, że wykonuje te zadania, które są zawarte w aktualnym programie. – PBDK 2014-2020 jest projektem i obecnie przechodzi fazę konsultacji – tłumaczy rzeczniczka.

Projekt w przygotowaniu

Umieszczenie północnego wylotu z Warszawy w ciągu drogi ekspresowej S7 nie przeszkadza jednak w prowadzeniu prac przygotowawczych. Warszawski oddział GDDKiA prowadzi aktualnie prace projektowe dla drogi S7 z Płońska do Warszawy, w podziale na dwa odcinki: Warszawa – Czosnów i Płońsk – Czosnów.

– Dla obydwu odcinków obecnie są przygotowywane materiały do wniosku o uzyskanie decyzji środowiskowej. Planowany termin złożenia wniosku do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska przełom 2014 i 2015 roku. Jednocześnie nasz oddział informuje, że niezależnie od przyszłego brzmienia PBDK 2014-2020 planowane jest kontynuacja prac nad S7 Warszawa – Płońsk – deklaruje Małgorzata Tarnowska.

Który wylot priorytetem?

Na pilną potrzebę powstania odcinka drogi S7 z Warszawy na północ uwagę zwracał między innymi Jacek Osiński, ekspert ds. infrastruktury drogowej w ZDG TOR oraz Jan Jakiel, prezes stowarzyszenia SISKOM. Zdaniem eksperta, północny wylot z Warszawy powinien powstać przynajmniej w części omijającej Łomianki i dochodzącej do dwupasmowej trasy krajowej w Czosnowie.

– S7 Płońsk – Czosnów jest w naszej ocenie jedną z najważniejszych inwestycji drogowych w Polsce, zapewniającą spójność sieci drogowej i efektywne funkcjonowanie warszawskiego węzła drogowego – wyjaśniał portalowi „RynekInfrastruktury.pl” prezes SISKOM-u. Podkreślił on, że wylot na Gdańsk ma dla Warszawy większe znaczenie od drogi do Grójca, przypomniał, że oddanie budowanej trasy S8 z Salomei do Wolicy może sprawić, że trasa S7 na południe ze stolicy stanie się wręcz zbędna.

 

Źródło: rynekinfrastruktury.pl

Oceń artykuł

Poprzedni artykułPolska: w 2015 r. wzrosną kary za brak OC
Następny artykułNiemcy: będą nowe radary