Strona główna Aktualności Dnia Do końca dekady Scania podwoi produkcję

Do końca dekady Scania podwoi produkcję

124
UDOSTĘPNIJ

transport-miedzynarodowy-transport-ekologiczny-ochrona-srodowiskaDo 2020 roku Scania może produkować 120 000 ciężarówek rocznie. Jak prognozuje firma, do tego czasu rynek może wzrosnąć na tyle, aby wchłonąć 15 000 autobusów oraz 20 000 silników. Przewidywany wzrost jest oparty na prognozach ekonomicznych. Choć najbliższe lata mogą być dla Europy trudne, w dalszej perspektywie Scania spodziewa się ożywienia. Znaczący wzrost popytu nastąpi w Azji i Afryce.

– W ubiegłym roku dostarczyliśmy około 61 000 ciężarówek. Do 2020 r. nasz globalny potencjał produkcyjny wzrośnie do 120 000 samochodów rocznie. Sieć serwisowa również będzie się rozwijać. Naszą ambicją jest, aby usługi związane z serwisem stanowiły od 25 do 30% sprzedaży, powiedział Martin Lundstedt prezes i dyrektor generalny Scania podczas Dnia Rynków Kapitałowych w Södertälje w Szwecji.

– W Europie umocniliśmy swoją pozycję i utrzymamy ją w nadchodzących latach dzięki szerokiej gamie silników Euro 6, nowemu modelowi Scania Streamline oraz ofercie „Ecolution by Scania” – te produkty i usługi pomagają naszym klientom obniżyć zużycie paliwa, a tym samym redukują wpływ transportu na środowisko naturalne. Na naszą korzyść działa również trend polepszania efektywności transportu w krajach rozwijających się. Skupimy się na dalszym wzmacnianiu naszej obecności w kluczowych segmentach rynku, wyjaśnił Lundstedt.

Scania rozwija system usług serwisowych i wzmacnia się na nowych, szybko rozwijających się rynkach. W ostatnich latach poziom inwestycji w sieć serwisową wynosił ok. 1 mld SEK rocznie. Klienci oczekują niższego zużycia paliwa i wyższej dyspozycyjności, co stwarza firmie okazję do zwiększenia udziałów rynkowych za pomocą poszerzania gamy usług serwisowych.

– W ciągu minionych 20 lat rozwinęliśmy nową koncepcję prowadzenia serwisu i dziś zajmujemy pozycję lidera. Nadal będziemy zwiększać sprzedaż, wzmacniając naszą obecność w nowych segmentach z szeroką ofertą serwisową. Naszą ambicją jest powiększenie udziału serwisu w całkowitych obrotach z 20-25% w ostatnich latach do 25-30%, mówi Lundstedt.

Scania będzie zwiększać zdolności produkcyjne inwestując w zaawansowane technologie produkcji w istniejących fabrykach. Ruszył już proces, który doprowadzi do podniesienia wydajności do 120 000 pojazdów, co oznacza wydatek rzędu 1,5 mld SEK w ciągu 3 lat.

Dalsze poszerzanie produktowego portfolio w długim okresie związane jest z ekonomią skali, wynikającą z działań w ramach Grupy Volkswagen. Scania bada możliwości współpracy z firmą MAN w takich obszarach jak osie, skrzynie biegów i inne komponenty, w tym hybrydowe układy napędowe. Przeprowadzone badania wykazały, że istnieją interesujące możliwości osiągnięcia synergii i prace w tej sferze są kontynuowane. Ponadto trwa już wymiana informacji i doświadczeń w ramach Grupy Volkswagena a Scania w dziedzinie informatyki, produkcji i logistyki, włączając w to metody pracy i praktyki.

 Od 2008 Scania prowadzi politykę, która wszystkim partnerom gwarantuje równe prawa i zapewnia, że współpraca przynosi korzyść firmie Scania. Martin Lundstedt wyjaśnia, jak polityka ta wpływa na podstawy procesu decyzyjnego i dalsze działania, które firma podejmuje: – Podczas corocznego walnego zebrania udziałowców w 2014 r. podsumujemy procedury, które zabezpieczają interesy firmy Scania i jej udziałowców przy projektach podejmowanych w ramach współpracy. Skupimy się na monitorowaniu i dokumentowaniu transakcji z partnerami, tak aby były one możliwe do zweryfikowania, powiedział szef Scania.

Firma wytypowała już audytorów zewnętrznych, którzy zwracają szczególną uwagę na zachodzące procesy i ich zgodność z założeniami. Podczas walnego zebrania udziałowców w 2014 r. audytorzy będą służyć informacją.

Lundstedt skomentował również sytuację na rynku ciężarówek w III kwartale 2013 roku: – Klienci odczuwają potrzebę wymiany taboru i inwestują w ciężarówki Euro 5 zanim rok dobiegnie końca. Dlatego w Europie nie zaobserwowaliśmy typowego, sezonowego spadku popytu w lipcu i sierpniu. W Ameryce Łacińskiej nastąpiła pewna obniżka, w porównaniu z dobrymi wynikami poprzednich kwartałów.

źródło: Scania/wnp.pl

AUDYTYpraca dla kierowcy
UDOSTĘPNIJ