Strona główna Aktualności Dnia GDDKiA Kielce: plany inwestycyjne na 2017 rok

GDDKiA Kielce: plany inwestycyjne na 2017 rok

835
0
No Ratings Information Message

Największe inwestycje realizowane w 2016 roku przez kielecki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Kielcach to cztery odcinki ekspresowej siódemki. Ich łączna długość to 90 km. Czterdzieści kilometrów kierowcy dostaną do użytku w tym roku.

Siódemka, za której budowę odpowiada kielecka GDDKiA, ma wartość 3,3 mld zł. Dwa odcinki: Chęciny – Jędrzejów i Jędrzejów – granica województw świętokrzyskiego i małopolskiego znajdują się na terenie województwa świętokrzyskiego. Kolejne dwa są zlokalizowane na terenie Mazowsza, są to: Radom – granica województwa świętokrzyskiego i mazowieckiego oraz obwodnica Radomia.
Dwa fragmenty: od Jędrzejowa w kierunku Małopolski oraz od Radomia do granicy województwa mazowieckiego i świętokrzyskiego zostaną oddane do użytku w tym roku. To w sumie 40 km nowej drogi. 


Jędrzejów – granica Świętokrzyskiego i Małopolski 
W ramach tego odcinka powstaje dwujezdniowy odcinek drogi ekspresowej S7 o długości około 20 km z czterema węzłami: w Jędrzejowie, Łączynie, Mierzawie i Wodzisławiu. W ramach zadania powstaje także 4-kilometrowa obwodnica Wodzisławia. W przeważającej części droga ekspresowa będzie przebiegała po śladzie dotychczasowej drogi krajowej.

Na trasie zaplanowano ponad trzydzieści obiektów inżynierskich, w tym mosty, wiadukty, przejścia dla pieszych i przejścia dla zwierząt. Budowane są także drogi dojazdowe na potrzeby komunikacji lokalnej. Inwestycja trwa od 2014 r. i w tym roku będzie miała swój finał. Obecnie odcinek jest zaawansowany w 80 procentach. 

Chęciny – Jędrzejów
Fragment między Chęcinami a Jędrzejowem liczy ok. 21 km. Droga połączy wybudowaną w 2013 roku obwodnicę Kielc z istniejącą obwodnicą wschodnią Jędrzejowa.

W ramach zadania powstaną trzy dwupoziomowe węzły drogowe: w Tokarni, Brzegach i Mnichowie. Powstaną także miejsca obsługi podróżnych w Smykowie i Podlesiu.

Na trasie powstaną m.in. 3 samodzielne przejścia dla zwierząt dużych nad drogą ekspresową, przejścia pod drogą dla zwierząt mniejszych oraz sieć dróg dojazdowych. Wykonawca zrealizuje też 11 wiaduktów w ciągu drogi ekspresowej, 4 wiadukty nad drogą ekspresową, 6 mostów, 6 przejść dla zwierząt dużych i średnich oraz tunel pieszo-rowerowy.

Obecnie inwestycja jest zrealizowana w 40 procentach. 


Radom – granica Świętokrzyskiego i Mazowsza

Ten 22-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej będzie biec w przeważającej części po nowym śladzie, po wschodniej stronie istniejącej drogi krajowej nr 7. Na trasie powstaną węzły: Szydłowiec Północ, Szydłowiec Centrum i Szydłowiec Południe.

Przy trasie powstanie blisko 10 km ekranów akustycznych i około trzydziestu przejść dla zwierząt. Trasa będzie wygrodzona i obsadzona zielenią.

W ramach inwestycji powstanie ponad dwadzieścia obiektów mostowych, w tym 14 wiaduktów, 4 mosty, 2 kładki dla pieszych. Powstaną też obustronne miejsca obsługi podróżnych w pobliżu miejscowości Orońsko i Wola Korzeniowa. 

Rozpoczęta w 2014 roku inwestycja ma się zakończyć w tym roku. Jest już zrealizowana w 80 procentach.

Obwodnica Radomia 
Ekspresowe obejście Radomia trafiło do realizacji w 2015 roku. Liczy 25 kilometrów i ma być gotowe przed końcem 2018 roku. 

Powstaną tam dwie jezdnie po 2 pasu ruchu w każdym kierunku, 4 węzły drogowe, 23 wiadukty, 4 mosty i 2 kładki dla pieszych. 

Inwestycja na całym przebiegu jest budowana po nowym śladzie.

 

Źródło: rynekinfrastruktury.pl

Oceń artykuł

Poprzedni artykułOd 03.01.-05.01. zamknięta droga nr 10 w Czechach
Następny artykułUkraina: wprowadzono europejskie przepisy dot. tranzytu towarów

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj