GDDKiA poinformowała o tym, że budowa odcinków autostrad A1 i 4, które realizował Polimex-Mostostal, zostanie dokończona z nowymi wykonawcami, a wkrótce zostaną ogłoszone przetargi na kontynuacje prac. Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju zapewnia, że decyzja nie przyczyni się do utraty finansowania unijnego na budowę polskich dróg.
„Dotychczasowy wykonawca odcinków autostrady A1 Stryków – Tuszyn oraz A4 Rzeszów – Jarosław, Polimex Mostostal doprowadził do bardzo dużych opóźnień kontraktowych na obu odcinkach, co uniemożliwia zakończenie przez tę firmę obu budów” – przypomina resort.
Wobec powyższej sytuacji, GDDKiA podjęła decyzję o szybkim ogłoszeniu postępowań przetargowych na wybór nowych wykonawców. Ma to na celu jak najszybsze oddanie do użytku obu odcinków autostrad.
Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju zaznacza, że w związku z tą sytuacją, nie istnieje żadne ryzyko niewykorzystania środków unijnych przeznaczonych na budowę dróg w Polsce. „Odcinek A4 Rzeszów – Jarosław jest ukończony w niemal 69 procentach. Szybkie przeprowadzenie postępowania przetargowego, wyłonienie wykonawcy i podpisanie umowy na dokończenie budowy daje możliwość zakończenia inwestycji w czasie gwarantującym pełne wykorzystanie przyznanych funduszy europejskich. Budowa A1 Stryków – Tuszyn nie jest realizowana przy wsparciu środków UE” – wyjaśnia ministerstwo.
Powodem zerwania umów na budowę fragmentów autostrad A1 i A4 są opóźnienia w realizacji prac.
Źródło: rynekinfrastruktury.pl