Kierowcy mogą już korzystać z części nowego ronda na skrzyżowaniu DK-46 i DK-94. Do ruchu została oddana główna tarcza ronda, ruch odbywa się jednak tylko po jej połowie w dwóch kierunkach.
Jak informuje GDDKiA, kierowcy jadący od strony Brzegu w kierunku Nysy włączając się do ruchu z DK-94 do DK-46 korzystają z drogi tymczasowej, a następnie jadą starym odcinkiem DK-46. Kierowcy zmierzający od strony Brzegu w stronę Opola przejeżdżają specjalnym łącznikiem i kierują się na nowe rondo. Natomiast osoby jadące od strony Nysy w kierunku Brzegu muszą przejechać nowe rondo, dojechać do ronda za skrzyżowaniem z sygnalizacją we Wrzoskach, nawrócić i jechać w kierunku Brzegu.
Tymczasowa organizacja ruchu jest pierwszą z wielu zmian, jakie będą wprowadzane do końca przebudowy skrzyżowania. Zakończenie wszystkich prac związanych z budową ronda w Karczowie jest planowane na trzecią dekadę listopada.
Na skrzyżowaniu DK-94 i DK-46, w miejscu istniejącego skrzyżowania powstaje czterowlotowe rondo turbinowe. Żeby zwiększyć przepustowość, GDDKiA zaplanowała tam bypass pozwalający wjechać na drogę krajową 94 w stronę Brzegu omijając samo rondo.
W ramach przebudowy skrzyżowania powstaną także m.in. ścieżki pieszo-rowerowe, oświetlenie, urządzenia poprawiające bezpieczeństwo oraz znak zmiennej treści na wlocie do ronda od strony Opola, który będzie informował kierowców o ewentualnych utrudnieniach na autostradzie. W tym miejscu, widząc informację o utrudnieniach, kierowca będzie mógł zjechać na rondzie w kierunku Brzegu na DK 94, unikając wjazdu na węźle Opole Zachód na autostradę.
Koszt przebudowy skrzyżowania to 6,5 miliona złotych.
Źródło: rynekinfrastruktury.pl