Strona główna Aktualności Dnia Parlament Europejski przeciw pozytywnym zmianom dla polskich przewoźników

Parlament Europejski przeciw pozytywnym zmianom dla polskich przewoźników

1118
0
No Ratings Information Message

W poniedziałek 4 czerwca europosłowie Komisji ds. Transportu Parlamentu Europejskiego wzięli udział w głosowaniu nad pakietem mobilności. Wyniki głosowana przedstawiły stanowisko europosłów, którzy nie zgodzili się, aby przepisy dotyczące delegowania dotyczyły także kierowców ciężarówek. Zgodnie z nimi prawa kierowców ciężarówek byłyby zrównane z prawami, które obowiązuje miejscowych pracowników. Przepisami objęty natomiast będzie kabotaż. Stanowisko jednak nie zostało poparte przez Parlament Europejski.

Parlament Europejski przeciw pozytywnym zmianom dla polskich przewoźników

Nad zmianami zaproponowanymi przez Komisję Europejską europosłowie głosowali trzykrotnie. W głosowaniu wzięło udział 630 eurodeputowanych, z których 343 wyraziło sprzeciw wobec propozycji, aby przepisy delegowaniu nie obejmowały kierowców ciężarówek. Teraz posłowie mają wrócić do prac nad ostatecznym kształtem rozwiązań w zakresie transportu UE. Temat będzie przedmiotem rozmów podczas kolejnej sesji Parlamentu Europejskiego, która prawdopodobnie odbędzie się w lipcu.

Przepisy o delegowaniu

Przypominamy, że 29 maja podczas posiedzenia plenarnego w Strasburgu Parlament Europejski zatwierdził aktualizację przepisów dyrektywy o delegowaniu pracowników.Zgodnie z nowymi przepisami pracownicy delegowani otrzymają takie samo wynagrodzenie za tą samą pracę w tym samym miejscu. Okres delegowania to maksymalnie 12 miesięcy z możliwością przedłużenia o 6 miesięcy. Jeśli delegowanie zostanie nadal przedłużone, to wówczas pracownika zaczną obowiązywać w pełni przepisy prawa pracy kraju przejmującego. Ponadto pracodawcy będą zobowiązani do godnego zapewnienia zakwaterowania pracowników (zgodnie z przepisami krajowymi). Koszt podróży, zakwaterowania oraz wyżywienia powinien pokrywać pracodawca, ale nie powinien potrącać ich z wynagrodzenia pracownika. Pracownicy dodatkowo mają być bardziej chronieni przed oszustami i wyzyskiem.

Oceń artykuł

Poprzedni artykułJakie są kierunki rozwoju polskiej infrastruktury transportowej?
Następny artykułKiedy S3 będzie dostępna dla kierowców?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj