Strona główna Aktualności Dnia Radiowozy GITD, czy fotoradary stojące

Radiowozy GITD, czy fotoradary stojące

1115
0
No Ratings Information Message

Nieoznakowane auta Generalnej Inspekcji Transportu Drogowego przejeżdżają dziennie średnio tylko ponad 80 km. Co oznacza, że pracują głównie stojąc na poboczu – stwierdza „Dziennik Gazeta Prawna”.

W praktyce więc radiowozy zastępują stacjonarne fotoradary. A, jak wylicza gazeta, średnio taki specjalistyczny pojazd kosztuje 220 tys. zł, zaś fotoradar jest co najmniej o 70-80 tys. zł tańszy

Ale w przypadku auta GITD kierowcy nie są ostrzegani o dokonywanym pomiarze (jak jest w przypadku np. straży gminnej, która musi ustawić stosowny znak przy drodze). Z kolei policja, nawet nieoznakowana, musi zatrzymać kierowcę i wtedy wlepić mu mandat.

Inspekcja nie widzi problemu. Jak mówi Łukasz Majchrzak z GITD, w odróżnieniu od straży gminnej, Inspekcji nie krępują przepisy określające sposób prowadzenia kontroli i ma uprawnienia, by prowadziły ją też stojące w miejscu wozy.

Jednak możliwe, że wkrótce zostanie to ograniczone. Jak mówi urzędnik resortu transportu, GITD wkrótce sam powinien dojść do wniosku, że takie postępowanie nie służy wizerunkowo jemu, jak i całemu systemowi nadzoru nad ruchem drogowym.

 

PAP/wnp.pl

Oceń artykuł

Poprzedni artykułBudżet ITD zwiększył się 7,5-krotnie!
Następny artykułRaport 2012. W ubiegłym roku liczba firm transportowych zamawiających Audyt prawny wzrosła aż siedmiokrotnie w stosunku do roku 2011! Przeczytaj jakie są tego przyczyny

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj