Autostrada A1, trzecia pod względem długości autostrada w Niemczech, łącząca Saarbrücken z portem Heiligenhafen nad Bałtykiem jest sukcesywnie poszerzana do 6 pasów ruchu.
Rozpoczęły się roboty na kolejnym odcinku między zjazdami na miasta Lohne i Bramsche. Ostatni odcinek między skrzyżowaniem autostradowym Lotte/Osnabrück i węzłem Ahlhorner Heide zostanie poszerzony z 4 do 6 pasów.
Z kolei na autostradzie A33 między wejściem Schloss Holte a Stukenbrock Senne zainstalowano urządzenie do pomiaru obciążenia osi. Od maja trwają jego testy, a do końca roku ma zostać ono uruchomione na stałe. W nawierzchni osadzono cztery wagi, które rejestrują ciężar każdej z osi. Urządzenie rozpoznaje jakie osie należą do danego samochodu i oblicza łączną masę pojazdu. Dane pomiarowe przekazywane są do Federalnego Urzędu Transportu Towarowego (BAG), który może nakładać grzywny na przeciążone ciężarówki.