Strona główna Aktualności Dnia Tak należy wyliczyć prędkość techniczną – Stanowisko Ministerstwa Transportu

Tak należy wyliczyć prędkość techniczną – Stanowisko Ministerstwa Transportu

928
0
No Ratings Information Message

Tak należy wyliczyć prędkość techniczną – Stanowisko Ministerstwa Transportu. Ministerstwo Transportu zajęło stanowisko dotyczące zasad wyliczania prędkości technicznej. Kwestia ta w wielu rejonach kraju była rozpatrywana w sposób całkowicie odmienny przez poszczególne urzędy przez co czasami jeden przewoźnik wyliczał prędkość techniczną na liniach regularnych do 50 km na kilka sposobów. Dlatego z wnioskiem o interpretację w przedmiotowej sprawie zwróciła się Kancelaria Prawna Viggen s.c.  w imieniu dwóch stowarzyszeń: Stowarzyszenia URKSiTD „Najlepsza Droga” oraz  Zrzeszenia PPO „Ziemia Sadecka”. Ministerstwo zajęło jednoznaczne stanowisko z którego wynika że prędkość techniczną zgodnie z paragrafem 4 ust. 1 pkt. 2 oraz ust. 3 i ust. 5  Rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 10 kwietnia 2012 roku w sprawie rozkładów jazdy – należy wyliczyć wyłącznie dla odcinków równych lub dłuższych niż 3 kilometry w danym kursie. Nie ma więc potrzeby wyliczać prędkości technicznej dla całego kursu. Ministerstwo stanęło więc na stanowisku, że nie ma także potrzeby wyliczać prędkości technicznej dla innych odcinków krótszych niż 3 kilometry jeśli na danym kursie są także odcinki dłuższe niż 3 kilometry.

Powyższe stanowisko jest niezwykle cenne dla tysięcy przewoźników wykonujących przewozy osób na liniach regularnych do 50 km. Dlatego też Stowarzyszenia URKSiTD „Najlepsza Droga” oraz „Ziemia Sądecka” zwróciły się z podziękowaniami do Ministra za zajęcie stanowiska.

Oceń artykuł

Poprzedni artykułRejestracje ciężarówek
Następny artykułPodziękowania za udzielnie niezwykle ważnej odpowiedzi przez Ministerstwo Transportu!
Autor ponad 250 publikacji prawnych dotyczących w szczególności: europejskiego prawa pracy i ubezpieczeń społecznych mobilnych pracowników „delegowanych”, elementów prawa podatkowego pracowników -„rezydentów”, europejskich regulacji dot. okresów prowadzenia pojazdów, przerw i odpoczynków kierowców, międzynarodowego prawa użytkowania tachografów, prawa przewozowego, prawa mocowania ładunków, prawa przewozu ładunków szybko psujących się, prawa przewozu, materiałów niebezpiecznych, krajowego i unijnego prawa przewozu osób, międzynarodowych reguł handlowych Incoterms 2010, prawa administracyjnego branży TSL, elementów prawa ruchu drogowego.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj