W fabryce MAN w Starachowicach codziennie produkowane są 2-3 szkielety autokarów Neoplan Cityliner i Starliner, które po antykorozyjnym zabezpieczeniu w tzw. kataforezie transportowane są do zakładu w Plauen.
Korpusy są specjalnie opakowane, aby warunki atmosferyczne nie spowodowały uszkodzenia powierzchni powstałej po obróbce. Przewożone są nocą na specjalnych platformach do zakładu w Niemczech gdzie następuje całkowite ich wykończenie i przekazanie odbiorcy.
Aby dotrzeć do zakładu w Plauen transporty ze szkieletami muszą pokonać prawie 750 km. Obawy czy pokonanie tak dużej odległości w odpowiednim czasie (szczególnie w zimie) spowodowały podjęcie decyzji o utworzeniu bufora, który pozwoli na zabezpieczenie nieprzerwanej produkcji przez ok. 5 dni pomimo braku dostaw z Polski. Przeniesienie produkcji korpusów autobusowych z Plauen do Starachowic powoduje, że zakład w Polsce stanie się centrum produkcji korpusów MAN. Pozwoli to również na całkowitą przebudowę zakładu w Plauen, która obejmuje: uruchomienie centrum logistycznego, uruchomienie nowej lakierni (w 2012 r.) i utworzenie nowej montowni autobusów (2013-2014). Hale, w których odbywa się obecnie produkcja zostaną przebudowane. Modernizacja spowoduje podniesienie możliwości produkcyjnych do ok. 800 autobusów rocznie.
Solidarność MAN, wnp.pl