Rozgłośnia dotarła bowiem do aneksu do umowy między zarządcą autostrady, a Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad. Zgodnie z nią , Stalexport Autostrada Małopolska (SAM) może podnosić opłaty za przejazd autostradą i nie musi brać pod uwagę opinii GDDKiA.RMF FM informuje, że umowa koncesyjna to nie wszystko. Radio dotarło do szczegółów „tajnego”aneksu, który zawiera specjalny matematyczny wzór obliczający opłatę za przejazd A4 oraz zapis, że Stalexport może dokonywać korekty maksymalnej ceny za przejazd – co roku w lipcu.
Na wspomniany przez rozgłośnię wzór ma się składać iloczyn czterech danych. Są to maksymalna stawka za przejazd z ubiegłego roku mnożona przez wskaźnik wzrostu cen artykułów i usług. Trzecią zmienną jest wzrost Produktu Krajowego Brutto, a ostatnią ? wskaźnik korekty walutowej. Jak zauważa RMF przynajmniej dwie z tych wartości ciągle rosną, więc cena za przejazd autostradą także będzie się podwyższała.