Strona główna Aktualności Dnia 100 polskich Klasyków na 100-lecie odzyskania Niepodległości

100 polskich Klasyków na 100-lecie odzyskania Niepodległości

308
2.6/5 (5)

„100 polskich Klasyków na 100 lecie odzyskania Niepodległości” pod takim hasłem przebiegała IX specjalna edycja Classic Manii, czyli kolejna edycja zlotu dla miłośników zabytkowych pojazdów. O jej przebiegu, atrakcjach i okazach jakie prezentowały się na tegorocznym jubileuszowym spotkaniu rozmawiamy z Panem Ryszardem Czerwińskim, jej organizatorem.

Jazdaprawna.pl: Panie Ryszardzie, jak przebiegała IX edycja Classic Manii? Jakie atrakcje przygotowano dla uczestników?

Ryszard Czerwiński: Tegoroczna, dziewiąta już edycja była wyjątkowa „100 Polskich Klasyków na 100-lecie odzyskania Niepodległości”. Mieliśmy, więc całą gamę małych i dużych polskich fiatów, Syren, Warszaw, Żuków. Był polski rower Ebeco z 1925 r., zabytkowy tramwaj typu N z lat 50-tych, jak również po raz pierwszy na ClassicManii – traktory, oczywiście również polskie (Ursus, Dzik). Wszystkie w/w pojazdy zostały umieszczone w „Polskim Sektorze”. Oprócz rodzimych produktów były pojazdy: amerykańskie, niemieckie, francuskie, i radzieckie. Mieliśmy załogi z Niemiec, Ukrainy i po raz pierwszy z Białorusi. Dla uczestników, jak co roku było wiele atrakcji (symulatory jazdy i dachowania, pokazy pierwszej pomocy, ambulans krwiodawstwa, pokaz Shinkendo) i konkursów z cennymi nagrodami (spacer mechanika, konkur dla Pań,) w których można było wygrać m.in. akumulatory, oleje silnikowe itd.

JP.PL: Jakie okazy można było podziwiać na tej Classic Manii? Który z nich cieszył się największym zainteresowaniem?

 

R.CZ.: Pojazdów było ponad 200, więc każdy miłośnik motoryzacji znalazł coś dla siebie. Najstarszym pojazdem był Ford T z 1913 roku, pojazdem debiutującym na ClassicManii był Dodge Charger z 1966 r. Klimat imprezie dodawali Zlotowicze przebrani w stroje z epoki.

 

JP.PL: Proszę przypomnieć naszym Czytelnikom specyfikację tego wydarzenia. Jakie kryteria należy spełnić, aby móc zaprezentować swój okaz na Classic Manii?

 

R.CZ.: Wiek pojazdu powyżej 25 lat, wysoki stopień oryginalności i odpowiedni stan zachowania pojazdu

 

JP.PL: Jakie atrakcje w kalendarzu czekają w najbliższym czasie miłośników zabytkowych pojazdów?

 

R.CZ.: Sezon 2018 można w zasadzie uznać za zamknięty jeśli chodzi o zloty, czy rajdy pojazdów zabytkowych. Pod koniec października będą organizowane w Poznaniu targi pojazdów zabytkowych. Ja natomiast już teraz zapraszam czytelników Portalu JazdaPrawna.pl na jubileuszową X Edycję ClassicManii – jak zawsze w ostatnią niedzielę września czyli 29.09.2019 r.

Zdjęcia: Ewelina Proksa

Oceń artykuł

SILNIK PRAWNYpraca dla kierowcy

1 KOMENTARZ

  1. Wsumie twierdzi ze jego zlot jest jest ostatnim a prawda jest taka ze dalej sa zloty i rajdy do póki jest pogoda i dawanie nr jak leca zeby bylo niby 200 a nie wspomne o niby selekcji z rokiem produkcji eh kiedys byla fajna impreza a z roku na rok spada na jakosci liczy sie zarobek

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here