“100 polskich Klasyków na 100 lecie odzyskania Niepodległości” pod takim hasłem przebiegała IX specjalna edycja Classic Manii, czyli kolejna edycja zlotu dla miłośników zabytkowych pojazdów. O jej przebiegu, atrakcjach i okazach jakie prezentowały się na tegorocznym jubileuszowym spotkaniu rozmawiamy z Panem Ryszardem Czerwińskim, jej organizatorem.
Jazdaprawna.pl: Panie Ryszardzie, jak przebiegała IX edycja Classic Manii? Jakie atrakcje przygotowano dla uczestników?
Ryszard Czerwiński: Tegoroczna, dziewiąta już edycja była wyjątkowa “100 Polskich Klasyków na 100-lecie odzyskania Niepodległości”. Mieliśmy, więc całą gamę małych i dużych polskich fiatów, Syren, Warszaw, Żuków. Był polski rower Ebeco z 1925 r., zabytkowy tramwaj typu N z lat 50-tych, jak również po raz pierwszy na ClassicManii – traktory, oczywiście również polskie (Ursus, Dzik). Wszystkie w/w pojazdy zostały umieszczone w “Polskim Sektorze”. Oprócz rodzimych produktów były pojazdy: amerykańskie, niemieckie, francuskie, i radzieckie. Mieliśmy załogi z Niemiec, Ukrainy i po raz pierwszy z Białorusi. Dla uczestników, jak co roku było wiele atrakcji (symulatory jazdy i dachowania, pokazy pierwszej pomocy, ambulans krwiodawstwa, pokaz Shinkendo) i konkursów z cennymi nagrodami (spacer mechanika, konkur dla Pań,) w których można było wygrać m.in. akumulatory, oleje silnikowe itd.
Zdjęcia: Ewelina Proksa
Wsumie twierdzi ze jego zlot jest jest ostatnim a prawda jest taka ze dalej sa zloty i rajdy do póki jest pogoda i dawanie nr jak leca zeby bylo niby 200 a nie wspomne o niby selekcji z rokiem produkcji eh kiedys byla fajna impreza a z roku na rok spada na jakosci liczy sie zarobek