Strona główna 561/2006 WE i AETR 120 godzin odpoczynku to dwa odpoczynki tygodniowe?

120 godzin odpoczynku to dwa odpoczynki tygodniowe?

1819
0
5/5 (8)

120 godzin odpoczynku to dwa odpoczynki tygodniowe? Odpowiedź na to pytanie w najnowszym vlogu dr. Mariusza Miąsko.

120 godzin odpoczynku to dwa odpoczynki tygodniowe?

W nagraniu ekspert prawa transportowego omawia jedno z bardziej kontrowersyjnych i niedoregulowanych zagadnień w rozporządzeniu 561/2006 WE odnoszące się do zasad odbioru odpoczynków tygodniowych, gdy łącznie odpoczynek trwa np.: 120 godzin z czego połowa przypada na jeden tydzień, a druga połowa przypada na drugi tydzień bezpośrednio po pierwszej części.

W związku z tym, że temat wywoła wiele niejasności interpretacyjnych wśród widzów jednego z poprzednich filmów, dr Mariusz Miąsko postanowił rozwinąć przedmiotowe zagadnienie. Odpowiedź na tak postawione zadanie problemowe ma bardzo duże znaczenie z punktu widzenia każdego kierowcy i spedytora. Będzie też odgrywało kluczową rolę w kwalifikacji tzw.: „poważnych naruszeń”, o których mowa w rozporządzeniu 2016/204 WE. Warto wiec znać argumentację, pozwalającą podjąć linię obrony w razie wszczęcia przez ITD procedury utraty tzw.: „dobrej reputacji”.

Videoblogi

Więcej filmów z wyjaśnieniami dr M. Miąsko znajduje się na videoblogu na stronie: https://mariuszmiasko.pl/

Kanał na Youtube dr. Mariusz Miąsko dostępny jest pod adresem: 20https://www.youtube.com/channel/UCg8kFnamtgONJ6okTj_RVdA/videos

Jeśli chcesz zadać pytanie do doktora Mariusza Miąsko napisz pod adres: mistrzowieprawa@viggen.pl

Mariusz Miąsko

Mariusz Miąsko: doktor Nauk Prawnych UJ (specjalność Prawo Pracy), Autor ponad 230 publikacji prawnych, Autor i współautor ponad 175 interwencji prawnych do instytucji krajowych oraz unijnych, Autor projektów ustaw, Wykładowca, Założyciel i współwłaściciel największej polskiej firmy prawniczej branży TSL – Kancelaria Prawna Viggen Sp.j, prezes Stowarzyszenia URKSiTD „Najlepsza Droga”, Ekspert udzielający od 17 lat dziesiątek wywiadów dla polskich mediów, uczestnik prac Podkomisji Transportu w Sejmie RP w zakresie nowelizacji ustawy o czasie pracy kierowców i ustawy o transporcie drogowym, wynalazca, Pomysłodawca i twórca programów komputerowych dla branży transportowej. 

Niektóre z sukcesów

  • autor uwzględnionych przez KE poprawek błędów unijnego prawa transportowego (w szczególności zał. nr IV do rozporządzenia 1071/2009 WE),

  • autor pierwszego w Polsce Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego tzw. Planu Transportowego dla ZKGKM w Olkuszu (http://www.zkgkm-olkusz.pl/upload/plan%20transportowy%20ZKGKM%20Olkusz.pdf),

  • autor wniosków do MSZ, skutkujących implementacją do polskiego systemu prawnego dwóch nowelizacji kluczowych umów międzynarodowych branży TSL – Umowy AETR oraz Umowy ATP,

  • zaprzestanie nakładania nielegalnych kar przez GITD za każdą bramownicę Viatoll po szeregu następujących interwencji: dwukrotnie u RPO, NIK, wielokrotnie GITD i Ministerstwie Transportu, w mediach m.in. „Rzeczpospolita”, „Polsat”, „TVN24”, RMF,

  • zaprzestanie przez GITD nielegalnego ważenia DMC wagami do ważenia osi,

  • wykazanie na gruncie naukowym poprzez obronę pracy doktorskiej nieprawidłowości orzecznictwa Sądu Najwyższego. 

Autor projektów ustaw:

  • ustawy o transporcie drogowym,
  • ustawy o kierujących pojazdami,
  • ustawy o czasie pracy kierowców,
  • ustawy o drogach publicznych,
  • ustawy prawo przewozowe,
  • uregulowania dot. unieruchomienia ładunków. Pomysłodawca i twórca programów komputerowych dla branży transportowej:
        • Wirtualny Audytor”,
        • Przedstawiciel Zagraniczny”,
        • Koniczynka”,
        • VTS – ewidencja czasu pracy”,
        • VTS – wynagrodzenia”,
        • Bus Manager”,
        • Silnik Prawny”,
        • VTS E-urlopówka”.

     

 

Oceń artykuł

Poprzedni artykułBezpieczeństwo prawne Twojej firmy
Następny artykułKontrola autobusów na małopolskich drogach

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj