120 godzin odpoczynku to dwa odpoczynki tygodniowe? Odpowiedź na to pytanie w najnowszym vlogu dr. Mariusza Miąsko.
120 godzin odpoczynku to dwa odpoczynki tygodniowe?
W nagraniu ekspert prawa transportowego omawia jedno z bardziej kontrowersyjnych i niedoregulowanych zagadnień w rozporządzeniu 561/2006 WE odnoszące się do zasad odbioru odpoczynków tygodniowych, gdy łącznie odpoczynek trwa np.: 120 godzin z czego połowa przypada na jeden tydzień, a druga połowa przypada na drugi tydzień bezpośrednio po pierwszej części.
W związku z tym, że temat wywoła wiele niejasności interpretacyjnych wśród widzów jednego z poprzednich filmów, dr Mariusz Miąsko postanowił rozwinąć przedmiotowe zagadnienie. Odpowiedź na tak postawione zadanie problemowe ma bardzo duże znaczenie z punktu widzenia każdego kierowcy i spedytora. Będzie też odgrywało kluczową rolę w kwalifikacji tzw.: “poważnych naruszeń”, o których mowa w rozporządzeniu 2016/204 WE. Warto wiec znać argumentację, pozwalającą podjąć linię obrony w razie wszczęcia przez ITD procedury utraty tzw.: “dobrej reputacji”.
Videoblogi
Więcej filmów z wyjaśnieniami dr M. Miąsko znajduje się na videoblogu na stronie: https://mariuszmiasko.pl/
Kanał na Youtube dr. Mariusz Miąsko dostępny jest pod adresem: 20https://www.youtube.com/channel/UCg8kFnamtgONJ6okTj_RVdA/videos
Jeśli chcesz zadać pytanie do doktora Mariusza Miąsko napisz pod adres: mistrzowieprawa@viggen.pl
Mariusz Miąsko
Mariusz Miąsko: doktor Nauk Prawnych UJ (specjalność Prawo Pracy), Autor ponad 230 publikacji prawnych, Autor i współautor ponad 175 interwencji prawnych do instytucji krajowych oraz unijnych, Autor projektów ustaw, Wykładowca, Założyciel i współwłaściciel największej polskiej firmy prawniczej branży TSL – Kancelaria Prawna Viggen Sp.j, prezes Stowarzyszenia URKSiTD „Najlepsza Droga”, Ekspert udzielający od 17 lat dziesiątek wywiadów dla polskich mediów, uczestnik prac Podkomisji Transportu w Sejmie RP w zakresie nowelizacji ustawy o czasie pracy kierowców i ustawy o transporcie drogowym, wynalazca, Pomysłodawca i twórca programów komputerowych dla branży transportowej.
Niektóre z sukcesów
- autor uwzględnionych przez KE poprawek błędów unijnego prawa transportowego (w szczególności zał. nr IV do rozporządzenia 1071/2009 WE),
-
autor pierwszego w Polsce Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego tzw. Planu Transportowego dla ZKGKM w Olkuszu (http://www.zkgkm-olkusz.pl/upload/plan%20transportowy%20ZKGKM%20Olkusz.pdf),
-
autor wniosków do MSZ, skutkujących implementacją do polskiego systemu prawnego dwóch nowelizacji kluczowych umów międzynarodowych branży TSL – Umowy AETR oraz Umowy ATP,
-
zaprzestanie nakładania nielegalnych kar przez GITD za każdą bramownicę Viatoll po szeregu następujących interwencji: dwukrotnie u RPO, NIK, wielokrotnie GITD i Ministerstwie Transportu, w mediach m.in. „Rzeczpospolita”, „Polsat”, „TVN24”, RMF,
-
zaprzestanie przez GITD nielegalnego ważenia DMC wagami do ważenia osi,
-
wykazanie na gruncie naukowym poprzez obronę pracy doktorskiej nieprawidłowości orzecznictwa Sądu Najwyższego.
Autor projektów ustaw:
- ustawy o transporcie drogowym,
- ustawy o kierujących pojazdami,
- ustawy o czasie pracy kierowców,
- ustawy o drogach publicznych,
- ustawy prawo przewozowe,
- uregulowania dot. unieruchomienia ładunków. Pomysłodawca i twórca programów komputerowych dla branży transportowej:
-
-
- „Wirtualny Audytor”,
- „Przedstawiciel Zagraniczny”,
- „Koniczynka”,
- „VTS – ewidencja czasu pracy”,
- „VTS – wynagrodzenia”,
- „Bus Manager”,
- „Silnik Prawny”,
- „VTS E-urlopówka”.
-
-