Strona główna Aktualności Dnia 130-km S5 będzie gotowa w 2018 roku

130-km S5 będzie gotowa w 2018 roku

927
0
No Ratings Information Message

130-kilometrowa droga ekspresowa połączy w 2018 roku Bydgoszcz z Poznaniem i Gdańskiem. Na trasie powstaną 22 węzły drogowe i północno-zachodnia obwodnica Bydgoszczy. Kierowcy będą mogli podróżować na trasie z prędkością 120 km na godzinę, na terenie zabudowanym – 80 km – informuje „Pomorska.pl”.

Obwodnica Bydgoszczy stanowiła zarzewie konfliktu pomiędzy mieszkańcami Bydgoszczy a byłym już prezydentem miasta, Konstantym Dombrowiczem. Bydgoszczanie forsowali pomysł obwodnicy, prezydent upierał się za poprowadzeniem ruchu przez centrum miasta. Spór spowodował, że temat realizacji S5 został odłożony.

Ostatecznie plany budowy nie tylko obwodnicy, ale i całej drogi ekspresowej powróciły przy okazji wizyty w Bydgoszczy ówczesnego ministra transportu, Sławomira Nowaka. Zapowiedział on, że fundusze na powstanie S5 znalazły się i pochodzą z unijnej puli na drogi.

Dokładne plany techniczne drogi sporządzi firma wyłoniona w przetargu. Ta sama, która będzie trasę budowała – wyjaśnia Tomasz Okoński, rzecznik prasowy bydgoskiego oddziału GDDKiA. – S5 powstanie zgodnie z formułą „Projektuj i buduj!”, która jest lepsza od tradycyjnej, gdzie osobno wykonuje się dokumentację i osobno prace drogowe. Nie wiemy jeszcze czy będzie to jedna firma, dwie czy może kilka, które zajmą się budową poszczególnych odcinków. Zdecyduje o tym przetarg – mówi.

Droga ma już zaplanowane konkretne parametry, które są dostępne do powszechnej wiadomości. Na północy trasa zacznie się w Nowych Marzach. Tamtejszy węzeł drogowy już istnieje, bo łączy DK-91 z autostradą A1. Istniejące węzły w Morsku, Przechowie, Dworzysku, Białych Błotach i Szubinie, zostaną podłączone do drogi ekspresowej.

Następnym odcinkiem będzie właściwa już obwodnica Bydgoszczy – zostanie ona połączona z istniejącą w okolicach Pawłówka. Koniec trasy zaplanowany jest w miejscowości Białe Błota.

Każdy pas drogi ekspresowej będzie miał szerokość 3,5 m, pas awaryjny – 2,5 m. Na większości odcinków powstanie druga jezdnia, równoległa do DK-5. Na starej trasie złagodzone zostaną łuki.

 

 

Źródło: rynekinfrastruktury.pl/Pomorska.pl

GDDKiA (grafika)

Oceń artykuł

Poprzedni artykułCzłowiek, który powstrzymał bezprawne kary za viaTOLL
Następny artykułPolityka transportowa europejskich miast