Strona główna Nieprawidłowości i wyjaśnienia urzędów Człowiek, który powstrzymał bezprawne kary za viaTOLL

Człowiek, który powstrzymał bezprawne kary za viaTOLL

1608
0
5/5 (4)

Autor publikacji: Dr Mariusz Miąsko Prezes Kancelarii Prawnej Viggen sp.j.

W sierpniu 2011 roku – czyli zaledwie po miesiącu funkcjonowania systemu viaTOLL, Kancelaria Prawna Viggen Sp.j., zgłosiła nieprawidłowości w naliczaniu wielokrotnych kar za to samo (jedno) naruszenie. W wyniku multiplikowania kar za jedno naruszenie, na wiele osób nałożono kary w wysokości kilkudziesięciu a nawet kilkuset tysięcy złotych.  Działanie takie jest sprzeczne z Konstytucją RP oraz zasadami logiki. Po dwóch latach od pierwszej interwencji Mariusza Miąsko, Najwyższa Izba Kontroli potwierdziła stanowisko Prezesa Kancelarii Prawnej Viggen.

W czerwcu 2013 roku słuszność stanowiska Prezesa Miąsko potwierdziła także Rzecznik Praw Obywatelskich, Pani Profesor Irena Lipowicz, która skierowała w tej sprawie oficjalne wystąpienie do Ministra Transportu.

W ciągu dwóch lat, w sprawie nieprawidłowości funkcjonowania systemu viaTOLL złożyłem łącznie 10 interwencji, do: Premiera RP, Ministra Transportu, Głównego Inspektora Transportu Drogowego, Ministra Sprawiedliwości, Rzecznika Spraw Obywatelskich, Najwyższej Izby Kontroli – wylicza Mariusz Miąsko.

Nie ukrywam, że z jednej strony martwi mnie, że ta sprawa trwa aż 2 lata, ale z drugiej strony niezmiernie cieszy mnie, że oprócz RPO, także NIK przyznał mi rację – dodaje Mariusz Miąsko.

Nie jestem jednak zaskoczony skalą stwierdzonych przez NIK nieprawidłowości  GITD w zakresie funkcjonowania systemu viaTOLL, ponieważ czego można się spodziewać po instytucji, która nakładała kary na podstawie nie obowiązującej od 3 lat umowy międzynarodowej AETR ? Czego można się spodziewać po instytucji, która dokonuje od wielu lat ważeń masy całkowitej pojazdów, wagami służącymi do ważenia osiowego? Lista nieprawidłowości jest długa i można się z nią zapoznać na blogu www.mariuszmiasko.pl – podsumowuje Prezes Mariusz Miąsko.

Warto zauważyć, że Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w kilkudziesięciu przypadkach podzielił stanowisko przewoźników.

 

 

 

Niniejszy dokument podlega ochronie prawnej na mocy ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych (ustawa z dnia 4 lutego 1994 r., Dz. U. 06.90.631 z późn. zm.).

 

Oceń artykuł

Poprzedni artykułAutostradowa Obwodnica Wrocławia płatna dla wszystkich?
Następny artykuł130-km S5 będzie gotowa w 2018 roku
Autor ponad 250 publikacji prawnych dotyczących w szczególności: europejskiego prawa pracy i ubezpieczeń społecznych mobilnych pracowników „delegowanych”, elementów prawa podatkowego pracowników -„rezydentów”, europejskich regulacji dot. okresów prowadzenia pojazdów, przerw i odpoczynków kierowców, międzynarodowego prawa użytkowania tachografów, prawa przewozowego, prawa mocowania ładunków, prawa przewozu ładunków szybko psujących się, prawa przewozu, materiałów niebezpiecznych, krajowego i unijnego prawa przewozu osób, międzynarodowych reguł handlowych Incoterms 2010, prawa administracyjnego branży TSL, elementów prawa ruchu drogowego.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj