Sierpniowy przegląd artykułów logistycznych z portalu PrzesylkiPaletowe.com zdominował obszerny, trzyczęściowy wywiad z Dyrektorem Departamentu Służby Celnej Piotrem Danielem. Oprócz niego polecamy również kolejne teksty Johna Stepana na temat zastosowania lean managementu i filozofii kaizen w logistyce.
Świadectwo AEO: Mniej kontroli, ominięcie kolejek i wiarygodność
O tym dlaczego warto ubiegać się o świadectwo AEO, jakie firmy mogą je uzyskać i dlaczego Niemcy mają dziś 9 razy więcej certyfikatów niż Polacy opowiada nam Piotr Daniel, Dyrektorem Departamentu Służby Celnej w Ministerstwie Finansów, w pierwszej części obszernego wywiadu, którego udzielił nam na początku lipca 2014 roku.
Służba Celna: Innowacje w służbie przedsiębiorcy
Z jakich udogodnień mogą korzystać przedsiębiorcy podczas odprawy celnej i jaki jest pomysł Służby Celnej na rozładowanie korków na granicy opowiada nam Piotr Daniel, Dyrektor Departamentu Służby Celnej w ministerstwie finansów w drugiej części obszernego wywiadu, którego udzielił nam na początku lipca 2014 roku.
Służba Celna: odprawa celna musi być konkurencyjna
Dlaczego Służba celna musi się modernizować i czego nauczyli się jej funkcjonariusze podczas Euro 2012 opowiada nam Piotr Daniel, Dyrektor Departamentu Służby Celnej w ministerstwie finansów w trzeciej i ostatniej części obszernego wywiadu, którego udzielił nam na początku lipca 2014 roku.
Jeden obraz = 1000 słów: „Muda” i „destrukcja wartości” – jak optymalizować procesy logistyczne
Dużo pisałem ostatnio o tym, że w naszych procesach kryje się często marnotrawstwo, którego nie widać na pierwszy rzut oka, a które w efekcie przynosi destrukcje wartości. W ostatnim tekście wskazałem główne zasady, którymi należy się kierować, aby wyeliminować to, co nazywamy „mudą”. Dziś rozwinę je na przykładzie.
Kaizen – od drobnego usprawnienia do satysfakcji z pracy
O co chodzi w modnym ostatnio w naszym kraju japońskim pojęciu Kaizen? Wbrew pozorom nie tylko o podniesienie efektywności w przedsiębiorstwie. Śmiało można powiedzieć, że gra toczy się o satysfakcję pracowników z tego, co robią, ich rozwój i poczucie, że nie są tylko trybikiem w wielkiej maszynie, a ich praca ma sens.