Prace związane są z wykonaniem przewiązek pomiędzy jezdniami alei KEN po południowej i północnej stronie skrzyżowania z ul. Płaskowickiej, przebudową chodników i ścieżki rowerowej po stronie północno – zachodniej skrzyżowania Al. KEN / ul. Płaskowickiej.
Jak informuje GDDKiA w Warszawie rozpoczynają się prace związane z wykonywaniem tymczasowej sygnalizacji świetlnej; likwidacją przyłączy energetycznych i kolizje z kanalizacją deszczową, a także Wykonawca przystąpi do I fazy przebudowy sieci gazowej kolidującej z przyszłą obwodnicą.
Powyższe prace przygotowawcze potrwają do końca miesiąca by na przełomie marca i kwietnia wprowadzona została czasowa organizacja ruchu, która przewiduje:
– wykonanie nowej jezdni al. KEN wzdłuż bazarku
– likwidację ronda i lewoskrętów dla wszystkich relacji
– utrzymanie ruchu (prosto i w prawo we wszystkich kierunkach na skrzyżowaniu) KEN/Płaskowickiej.
Ruch w kierunku Centrum – Kabaty w okolicy skrzyżowania KEN/Płaskowickiej będzie się odbywał po wschodniej jezdni KEN i dobudowanym odcinkiem drogi przy bazarku.
Przewidywany termin zakończenia prac związanych z przebudową (wzmocnieniem) tunelu pierwszej linii metra to grudzień 2018r.
W ramach realizacji POW na odcinku pomiędzy w. Puławska a w. Lubelska przewidziana jest m.in. budowa:
– drogi ekspresowej długości 18,5 km, posiadającej 2 jezdnie po 3 pasy ruchu
– tunelu pod Ursynowem
– mostu przez Wisłę
– estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym
– 5 węzłów: „Ursynów Zach.”, „Ursynów Wschód”, „Przyczółkowa”, „Wał Miedzeszyński”, „Patriotów” oraz docelowo przewidziano rezerwę pod dodatkowy węzeł „Czerniakowska Bis”, który usytuowany będzie na odcinku pomiędzy węzłami „Przyczółkowa” i „Wał Miedzeszyński”
– urządzeń ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Źródło: etransport.pl/GDDKiA w Warszawie