Zmiany w reklamacjach w transporcie kolejowo-drogowym. Nowelizacja rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Budownictwa oraz Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej w sprawie ustalania stanu przesyłek oraz postępowania reklamacyjnego weszła w życie 23 marca.
Zmiany w reklamacjach w transporcie kolejowo-drogowym
Jak informuje Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa, rozporządzenie przewiduje mniej formalności przy składaniu reklamacji. Ponadto zakłada ono usprawnienie komunikacji z przedsiębiorcami kolejowymi. ” Reklamacje można wnosić drogą elektroniczną – za pośrednictwem e-maila lub internetowego formularza kontaktowego. Warunkiem jest jednak wskazanie przez przewoźnika takiej możliwości” – czytamy na stronie mib.gov.pl.
Zmiany
Dotychczas nie było to możliwe, ponieważ konieczne było załączenie oryginału biletu, jeżeli był on wydany w formie papierowej. Wniesienie reklamacji w formie tradycyjnej będzie dawało możliwość zastrzeżenia chęci otrzymania odpowiedzi drogą elektroniczną. Pasażer składający reklamację elektroniczną będzie mógł żądać odpowiedzi w formie listu poleconego. Jeśli nie określimy w zgłoszeniu formy odpowiedzi, to może ona zostać przesłana w takiej samej formie, w jakiej zostało wysłane zgłoszenie. Obowiązek pisemnego, niezwłocznego potwierdzenia pasażerowi przyjęcia reklamacji wnoszonej w kasie lub siedzibie firmy, spoczywa na przewoźniku. Ma on maksymalnie 7 dni w przypadku reklamacji otrzymanej elektronicznie na dokonanie takiego potwierdzenia. Bez zmian pozostała kwestia 30-dniowego terminu rozstrzygnięcia reklamacji. Dodatkowo do decyzji reklamacyjnej należy dodawać adnotację o prawie pasażera dotyczącym odwołania się od niesatysfakcjonującej decyzji reklamacyjnej.