viaTOLL zostanie wygaszony już za dwa dni. Przewoźnicy martwią się jednak co w przypadku, jeśli urządzenie naliczające opłaty ulegnie awarii? W końcu system jest nowy, mogą zdarzyć się problemy z poborem opłat. Przewoźnicy, którzy już korzystają z e-TOLL informują, że takie sytuacje zdarzają się często.
Na stronie https://etoll.gov.pl/ pojawiła się informacja, że każdy użytkownik nowego sytemu ma możliwość kontynuacji przejazdu w przypadku awarii urządzenia GPS.
Jeżeli urządzenie przestało działać, można opłacić przejazd bez przekazywania danych do systemu i kontynuować go bez działającego urządzenia GPS, po zadeklarowaniu trasy przejazdu. Jak to zrobić? W Internetowym Koncie Klienta należy skorzystać z funkcji „Uzupełnij przejazd” i określić miejsce, gdzie urządzenie przestało działać oraz miejsce docelowe. Po wykonaniu tych czynności można kontynuować przejazd.
Opłatę za zadeklarowany przejazd należy uiścić z góry. Dla kont przedpłaconych wymagane jest posiadanie środków na opłacenie deklaracji przejazdu. Jeżeli na koncie brakuje środków, należy uzupełnić je przed złożeniem deklaracji.
W wyjątkowych sytuacjach, np. gdy pojazd: uczestniczy w akcji ratowniczej, jest używany do przewozów żywych zwierząt, mleka, lekarstw, towarów niebezpiecznych, betonu, odpadów komunalnych lub w przypadku autobusów przewożących pasażerów, zadeklarowanie przejazdu będzie mogło nastąpić do 3 dni po jego zakończeniu.
https://etoll.gov.pl/
Fajny opis , szkoda że aplikacja i strona nieczytelne
Porado OK co z sytuacją gdy tracimy na A4 zasięg GSM (brak zasięgu często na tej trasie) ?
Urządzenie zgłasza problem i co dalej ? Czy operator systemu e-Toll nie mógł przewidzieć
że tam są dziury w zasięgu ?