Strona główna Aktualności Dnia e-TOLL: Awaria urządzenia? Opłatę możesz uiścić w IKK

e-TOLL: Awaria urządzenia? Opłatę możesz uiścić w IKK

1251
2
4.67/5 (3)

viaTOLL zostanie wygaszony już za dwa dni. Przewoźnicy martwią się jednak co w przypadku, jeśli urządzenie naliczające opłaty ulegnie awarii? W końcu system jest nowy, mogą zdarzyć się problemy z poborem opłat. Przewoźnicy, którzy już korzystają z e-TOLL informują, że takie sytuacje zdarzają się często.

Na stronie https://etoll.gov.pl/ pojawiła się informacja, że każdy użytkownik nowego sytemu ma możliwość kontynuacji przejazdu w przypadku awarii urządzenia GPS.

Jeżeli urządzenie przestało działać, można opłacić przejazd bez przekazywania danych do systemu i kontynuować go bez działającego urządzenia GPS, po zadeklarowaniu trasy przejazdu. Jak to zrobić? W Internetowym Koncie Klienta należy skorzystać z funkcji „Uzupełnij przejazd” i określić miejsce, gdzie urządzenie przestało działać oraz miejsce docelowe. Po wykonaniu tych czynności można kontynuować przejazd.

Opłatę za zadeklarowany przejazd należy uiścić z góry. Dla kont przedpłaconych wymagane jest posiadanie środków na opłacenie deklaracji przejazdu. Jeżeli na koncie brakuje środków, należy uzupełnić je przed złożeniem deklaracji.

W wyjątkowych sytuacjach, np. gdy pojazd: uczestniczy w akcji ratowniczej, jest używany do przewozów żywych zwierząt, mleka, lekarstw, towarów niebezpiecznych, betonu, odpadów komunalnych lub w przypadku autobusów przewożących pasażerów, zadeklarowanie przejazdu będzie mogło nastąpić do 3 dni po jego zakończeniu.

https://etoll.gov.pl/

Oceń artykuł

Poprzedni artykułOd października wjazd do Wlk. Brytanii tylko z paszportem. Dodatkowo nowe zasady związane z Covid-19
Następny artykułOd 1 października wzrost płacy minimalnej we Francji
Specjalista w zakresie dokumentacji w Kancelarii Prawnej Viggen. Helpdesk i operator aplikacji VTS do rozliczania czasu pracy i wynagrodzeń kierowców. Masz pytania do artykułu? Skontaktuj się ze mną: ak@viggen.pl, ak@vtsproject.pl, tel. +786 137 850

2 KOMENTARZE

  1. Porado OK co z sytuacją gdy tracimy na A4 zasięg GSM (brak zasięgu często na tej trasie) ?
    Urządzenie zgłasza problem i co dalej ? Czy operator systemu e-Toll nie mógł przewidzieć
    że tam są dziury w zasięgu ?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj