Strona główna Aktualności Dnia e-TOLL: Awaria urządzenia? Opłatę możesz uiścić w IKK

e-TOLL: Awaria urządzenia? Opłatę możesz uiścić w IKK

297
5/5 (2)

viaTOLL zostanie wygaszony już za dwa dni. Przewoźnicy martwią się jednak co w przypadku, jeśli urządzenie naliczające opłaty ulegnie awarii? W końcu system jest nowy, mogą zdarzyć się problemy z poborem opłat. Przewoźnicy, którzy już korzystają z e-TOLL informują, że takie sytuacje zdarzają się często.

Na stronie https://etoll.gov.pl/ pojawiła się informacja, że każdy użytkownik nowego sytemu ma możliwość kontynuacji przejazdu w przypadku awarii urządzenia GPS.

Jeżeli urządzenie przestało działać, można opłacić przejazd bez przekazywania danych do systemu i kontynuować go bez działającego urządzenia GPS, po zadeklarowaniu trasy przejazdu. Jak to zrobić? W Internetowym Koncie Klienta należy skorzystać z funkcji „Uzupełnij przejazd” i określić miejsce, gdzie urządzenie przestało działać oraz miejsce docelowe. Po wykonaniu tych czynności można kontynuować przejazd.

Opłatę za zadeklarowany przejazd należy uiścić z góry. Dla kont przedpłaconych wymagane jest posiadanie środków na opłacenie deklaracji przejazdu. Jeżeli na koncie brakuje środków, należy uzupełnić je przed złożeniem deklaracji.

W wyjątkowych sytuacjach, np. gdy pojazd: uczestniczy w akcji ratowniczej, jest używany do przewozów żywych zwierząt, mleka, lekarstw, towarów niebezpiecznych, betonu, odpadów komunalnych lub w przypadku autobusów przewożących pasażerów, zadeklarowanie przejazdu będzie mogło nastąpić do 3 dni po jego zakończeniu.

https://etoll.gov.pl/

Oceń artykuł

SILNIK PRAWNYpraca dla kierowcy

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz swój komentarz!
Wpisz tutaj swoje imię i nazwisko