Strona główna Aktualności Dnia Co dalej z obwodnicą Łodzi?

Co dalej z obwodnicą Łodzi?

884
0
No Ratings Information Message

DLOLOPo zejściu firmy Polimex-Mostostal z placu budowy autostrady A1 drogowcy chcą jak najszybciej wznowić prace

W połowie stycznia Polimex-Mostostal ogłosił, że zrywa kontrakt na budowę 40-kilometrowego odcinka autostrady A1 między Strykowem a Tuszynem. Polimex oskarżył Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad o „naruszenia istotnych postanowień kontraktów przez zamawiającego, w tym odrzucanie uzasadnionych roszczeń konsorcjów, jak również zaleganie z wypłatą wynagrodzenia za prace”. Firma jako ostateczny powód zerwania kontraktu podała „nieprzedstawienie w wymaganym terminie zabezpieczenia zapłaty za roboty budowlane w kwocie ponad 2 mld zł”.

Gdy tylko zakończy się sprawdzanie placu budowy, ogłoszony zostanie przetarg na nowego wykonawcę lub wykonawców. GDDKiA zastanawia się nad podzieleniem 40-kilometrowego odcinka na trzy fragmenty. Ma to przyspieszyć procedurę przetargową, ułatwić pracę firmom i zapobiec kolejnym potknięciom. Budowa zostałaby prawdopodobnie podzielona zgodnie z wydanymi pozwoleniami, które obejmowały: odcinek północny (najbliżej Strykowa) – 14,1 km, odcinek środkowy – 10 km, odcinek południowy (od strony Tuszyna) – 15,9 km.

 

Źródło: etransport.pl

Oceń artykuł

Poprzedni artykułKto zarobi na przebudowie dróg?
Następny artykułNowe inwestycje drogowe mogą zwiększyć PKB