W przypadku, gdy szlaban nie podniesie się automatycznie, uniemożliwiając zjazd z autostrady, użytkownik powinien niezwłocznie udać się do sąsiedniego stanowiska poboru opłat obsługiwanego przez kasjera i tam w trybie manualnym uiścić opłatę za cały odcinek płatny (na A2 Konin – Stryków, na A4 Bielany Wrocławskie – Sośnica).
Opłata ta może być uiszczona gotówką, bądź kartą płatniczą lub flotową. Jeżeli użytkownik nie ma przy sobie wystarczających środków pozwalających na uiszczenie opłaty w trybie manualnym, otrzyma od kasjera stosowne wezwanie do zapłaty.
W celu otrzymania zwrotu opłaty manualnej bądź anulowania wystawionego wezwania do zapłaty należy złożyć formularz reklamacyjny, który pobrać można w dowolnym Miejscu Obsługi Klienta lub na stronie internetowej www.viaTOLL.pl, w części dotyczącej samochodów osobowych (zakładka Obsługa Klienta).
W dokumencie konieczne jest również podanie: nr umowy lub nr paszportu / dowodu osobistego (pola obowiązkowe tylko w przypadku, gdy zgłaszający nie jest właścicielem umowy) oraz nr rejestracyjnego pojazdu, nr seryjnego viaAUTO i nr konta, na które ma zostać zwrócona opłata. Ponadto, użytkownik zobowiązany jest załączyć kopię paragonu.
W opisie zdarzenia należy zaznaczyć: nazwę węzła wjazdowego oraz zjazdowego na autostradzie, a także datę oraz przybliżony czas zdarzenia.
Przyjmowane są tylko formularze podpisane ręcznie.
Prawidłowo wypełniony dokument reklamacyjny można złożyć w dowolnym Miejscu Obsługi Klienta, Punkcie Poboru Opłat, za pośrednictwem Telefonicznego Centrum Obsługi Klienta (listownie na adres Skrytka pocztowa 528, Poznań 9, 60-967 Poznań, faksem 22 521 10 11 lub zeskanowany na e-mail info@viatoll.pl.
Źródło: viatoll.pl