W najnowszym vlogu dr Mariusz Miąsko odpowiada na kolejne pytania widzów. Tym razem dotyczące zasad odbioru przerwy…
Dr Mariusz Miąsko wyjaśnia, że zaskakujące jest, iż w wyniku błędu polskiego ustawodawcy instytucje “okresu i czasu prowadzenia pojazdu” zostały zamienione w polskiej ustawie o transporcie drogowym (!). I tak, normy określające wysokość sankcji odnoszących się do art. 7 rozporządzenia 561/2006 WE błędnie odwołują się do „czasu prowadzenia pojazdu” (pkt. 4.2 „przekroczenie maksymalnego czasu prowadzenia pojazdu bez przerwy o czas powyżej 15 minut do 30 minut oraz za każde następne rozpoczęte 30 minut (…)”).
Natomiast normy odnoszące się do wysokości sankcji za przekroczenia dziennego, tygodniowego i łącznego dwutygodniowego okresu „czasu prowadzenia pojazdu” odnoszą się do „okresu prowadzenia pojazdu”. (np.: pkt. 4.1 „przekroczenie maksymalnego dziennego okresu prowadzenia pojazdu o czas do 1 godziny oraz za każdą następną rozpoczętą godzinę (…)”). De lege ferenda należy, więc zasygnalizować potrzebę przyporządkowania właściwych instytucji prawa pracy do właściwych sankcji.
Więcej filmów z wyjaśnieniami dr. M. Miąsko znajduje się na videoblogu na stronie: https://mariuszmiasko.pl
Kanał na Youtube dr. Mariusz Miąsko dostępny jest pod adresem: https://www.youtube.com/channel/UCg8kFnamtgONJ6okTj_RVdA/videos
Jeśli chcesz zadać pytanie do doktora Mariusza Miąsko napisz pod adres: mistrzowieprawa@viggen.pl
Zobacz także:
- PRZERWA BEZPOŚREDNIO po 6 godzinach pracy
- Kierowcy muszą odebrać dodatkowe przerwy i odpoczynki
- Czy 3-godzinny odpoczynek może zastąpić przerwę?
- Jak to naprawdę jest z odbiorem przerw w zespole?
- Jak naprawdę odebrać przerwę dzieloną – sądzisz, że wiesz? – rozp. 561/2006 WE