Strona główna Aktualności Dnia Delegowanie pracowników do Holandii – nowe obowiązki po stronie przedsiębiorców

Delegowanie pracowników do Holandii – nowe obowiązki po stronie przedsiębiorców

3867
1
4.67/5 (24)

Z dniem 1 stycznia 2019 roku zaczynają obowiązywać w Królestwie Niderlandów nowe uregulowania dotyczące procedury delegowania pracowników do pracy w tym kraju. O zmianach tych mówiło się już wiele w tym i w zeszłym roku, jednak pozostawały one cały czas w sferze planów, jednak holenderski ustawodawca postanowił przyspieszyć pod koniec roku i w ekspresowym tempie ustanowił nowe obowiązki, które będą dotyczyć przedsiębiorców delegujących swoich pracowników.

Delegowanie pracowników do Holandii – nowe obowiązki po stronie przedsiębiorców

Delegowanie pracowników do pracy na terytorium Królestwa Niderlandów od stycznia 2019 roku wiązało się będzie z obowiązkiem przekazania holenderskiej Inspekcji Spraw Socjalnych i Zatrudnienia informacji o zleceniu, pracowniku, który będzie zlecenie to wykonywał, miejscu i okresie realizacji tego zlecenia.

Firma delegująca pracowników do pracy w Holandii będzie musiała wskazać spośród tych pracowników osobę do kontaktu, która będzie odpowiedzialna za komunikację z holenderską Inspekcją Spraw Socjalnych i Zatrudnienia (SZW). W miejscu pracy na terytorium Holandii przez cały czas muszą być dostępne na każde wezwanie i żądanie Inspekcji Spraw Socjalnych i Zatrudnienia w wersji papierowej bądź elektronicznej paski płac, zestawienie godzin pracy, umowy o pracę, potwierdzenia wypłat wynagrodzeń.

Na uwadze należy mieć, że w kontekście nowej dyrektywy o delegowaniu, która obowiązywać zacznie od 1 lipca 2020 roku, w miejsce obecnej płacy minimalnej, do wypłaty której zobowiązani są polscy przedsiębiorcy zostanie wprowadzony obowiązek wypłaty takiego samego wynagrodzenia za pracę na tym samym stanowisku pracy jakie otrzymuje pracownik holenderski.

W związku z ustanowieniem obowiązku dokonywania zgłoszeń delegowanych pracowników przez rozpoczęciem świadczenia pracy na terytorium Holandii i brakiem uregulowania dotyczącego sposobu przekazywania wymaganej dokumentacji Inspekcji, złożyliśmy jako Kancelaria dnia 13.12.2018 roku zapytanie do holenderskiego Ministerstwa Pracy i Spraw Socjalnych o ustosunkowanie się do tych zmian i wskazanie sposobu dokonywania zgłoszeń.

Więcej informacji w tym zakresie uzyskają Państwo w Kancelarii Prawnej Viggen sp.j. pod nr tel.: (12) 637 24 57 lub pod adresem e-mail: biuro1@viggen.pl.

 

zespół Kancelarii Prawnej Viggen Sp.j. – lidera rynku prawniczego branży TSL

 

 

  Czytaj także:

 

Niniejszy dokument podlega ochronie prawnej na mocy ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych (ustawa z dnia 4 lutego 1994 r., Dz. U. 06.90.631 z późn. zm.)

Oceń artykuł

Poprzedni artykułWykonujesz transport międzynarodowy? Słyszałeś o tej aplikacji?
Następny artykułWięcej fotoradarów na polskich drogach

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj