Strona główna Aktualności Dnia Dlaczego to nie kierowca musi unieruchomić ładunek? Cz. I

Dlaczego to nie kierowca musi unieruchomić ładunek? Cz. I

14454
3
5/5 (9)

Autor videobloga:  Dr Mariusz Miąsko Prezes Kancelarii Prawnej Viggen sp.j.  oraz Instytutu Naukowego Logistic Technologies sp. z o.o.

 

Dlaczego to nie kierowca musi unieruchomić ładunek? Część I. Dr Mariusz Miąsko wyjaśnia kto tak naprawdę ma obowiązek unieruchomić ładunek w transporcie oraz jak unieruchomić ładunki w transporcie. Walczy z mitami na temat nieprawidłowego unieruchomienia ładunków.

Więcej filmów z wyjaśnieniami dr M. Miąsko znajduje się na videoblogu na stronie: https://mariuszmiasko.pl/

Kanał na Youtube dr. Mariusz Miąsko dostępny jest pod adresem: https://www.youtube.com/channel/UCg8kFnamtgONJ6okTj_RVdA/videos

Jeśli chcesz zadać pytanie do doktora Mariusza Miąsko napisz pod adres: mistrzowieprawa@viggen.pl

Oceń artykuł

Poprzedni artykułMożna już przejechać obwodnicą tego miasta
Następny artykułNa tych przejściach granicznych czekają Cię utrudnienia

3 KOMENTARZE

  1. Czyli jak zwykle prawo jedno.. A życie drugie. Po wysłuchaniu aż mi jest żal tych wszystkich kierowców, którym np. w Niemczech dowalono kary za źle unieruchomiony ładunek a nawet za datę ważności na pasach. I jak tu się bronić. Nie przyjmować mandatów i szarpać się po sądach???

  2. Prawo jedno, życie drugie.
    Nie ma szansy na wyegzekwowanie tego, by to nadawca nalezycie unieruchomil ladunek.
    Nie ma szansy na to by kierowca byl w stanie obronic sie podczas kontroli…
    Czyli kolejne martwe prawo.

  3. W mojej opinii, istnieje realna możliwość wyegzekwowania tego prawa od nadawców. Wspólnie z Jarkiem Kędziorem przygotowaliśmy około 70% treści nowych rozporządzeń i nowelizacji ustaw nakładających wprost sankcje na nadawców za niedostosowanie się do uregulowań prawa przewozowego. Istnieje szansa, że nowe przepisy wejdą w życie od nowego roku (2018). Pierwszy projekt przygotowaliśmy już ponad 2 lata temu i jak widać po czasie konsekwentne starania przynoszą pożądane efekty. Ponadto istnieje ustawa karna o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych, pozwalająca wobec koncernów wymierzyć sankcję w wymiarze nawet do 5 milionów zł + zakaz pozyskiwania dofinansowania ze środków publicznych + zakaz reklamy + podanie wyroku do wiadomości publicznej – za skutki nieprzestrzegania prawa. Metodyczną pracą da się niemal wszystko poprawić i mądrze poukładać.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj