Strona główna Aktualności Dnia e-TOLL. Nowelizacja podpisana przez prezydenta – wydłużony okres przejściowy

e-TOLL. Nowelizacja podpisana przez prezydenta – wydłużony okres przejściowy

923
0
5/5 (1)

31 maja 2021 r. prezydent Andrzej Duda podpisał ustawę z 15 kwietnia 2021 r. o zmianie ustawy o autostradach płatnych oraz o Krajowym Funduszu Drogowym oraz niektórych innych ustaw.

W związku z tym, do 30 września 2021 r. wydłużony został okres przejściowy, w którym równolegle działać będą dwa systemy poboru opłat – e-TOLL oraz viaTOLL.

Ustawa wejdzie w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia (17 czerwca 2021 r.), z wyjątkiem przepisów:

  1. stanowiących podstawę wydania aktów wykonawczych określających prowizję za wydanie biletów autostradowych oraz dla dostawców kart flotowych – przepisy te wejdą w życie po upływie 60 dni od ogłoszenia;
  2.  regulujących możliwość waloryzowania stawki opłaty elektronicznej, które wejdą w życie w dniu 1 października 2021 r.
  3.  dotyczących możliwości uiszczenia opłaty za przejazd autostradą za pośrednictwem elektronicznego biletu autostradowego, które wejdą w życie od dnia 1 grudnia 2021 r.

Przypominamy, że rejestracja użytkowników do e-TOLL wystartowała już 25 maja – https://jazdaprawna.pl/rejestracja-uzytkownikow-do-e-toll-startuje-juz-dzis/

Jak przejść z viaTOLL do e-TOLL?

Użytkownik przed wygaszeniem viaTOLL powinien:

  • dokonać zwrotu OBU, aby uzyskać zwrot kaucji za urządzenie;
  • zarejestrować się w e-TOLL i wyrejestrować się z viaTOLL;
  • rozliczyć środki znajdujące się na jego koncie, przy czym rozliczenie środków jest możliwe w ciągu 12 miesięcy od wygaszenia systemu viaTOLL, tj. do 30 września 2022 r. Po tym terminie środki znajdujące się na koncie użytkownika w viaTOLL zostaną przekazane do Krajowego Funduszu Drogowego.

W jaki sposób wyrejestrować się z systemu viaTOLL i odzyskać środki z systemu viaTOLL w okresie przejściowym?

Użytkownik niezarejestrowany w systemie e-TOLL

  • Użytkownik nieposiadający konta w e-TOLL może dokonać wyrejestrowania z viaTOLL:

– bezpośrednio w Miejscu Obsługi Klienta viaTOLL, wypełniając stosowny formularz;

– wysyłając podpisany w/w formularz na adres info@viatoll.pl;

– wysyłając podpisany w/w formularz na adres Skrytka pocztowa 528, Poznań 9, 60-967 Poznań
Użytkownik zarejestrowany w e-TOLL

Użytkownik posiadający konto w e-TOLL może dokonać wyrejestrowania z viaTOLL:

–  bezpośrednio w Miejscu Obsługi Klienta viaTOLL, wypełniając stosowny formularz;

– bezpośrednio w Miejscu Obsługi Klienta e-TOLL składając dyspozycję zwrotu środków, dołączając podpisany formularz
wysyłając podpisany formularz na adres info@viatoll.pl lub kontakt@etoll.gov.pl;

– wysyłając podpisany formularz na adres Skrytka pocztowa 528, Poznań 9, 60-967 Poznań;

– składając dyspozycję w Internetowym Koncie Klienta po uprzednim uwierzytelnieniu.

Jak wyrejestrować się z systemu viaTOLL i odzyskać środki po jego wygaszeniu?

Użytkownik powinien:

  • przesłać na adres info@viatoll.pl lub kontakt@etoll.gov.pl zdjęcie OBU obrazujące jego numer identyfikacyjny, aby uzyskać zwrot kaucji za urządzenie;
  • zarejestrować się w e-TOLL i wyrejestrować się z viaTOLL;
  • rozliczyć środki znajdujące się na jego koncie, przy czym takie rozliczenie środków możliwe jest w ciągu 12 miesięcy od wygaszenia systemu viaTOLL tj. do 30 września 2022 r. Po tym terminie środki znajdujące się na koncie użytkownika w viaTOLL zostaną przekazane do Krajowego Funduszu Drogowego

Użytkownik nieposiadający konta w e-TOLL może dokonać wyrejestrowania z viaTOLL:

  • wysyłając podpisany formularz na adres info@viatoll.pl lub kontakt@etoll.gov.pl;
  • załączając podpisany formularz na stronie internetowej etoll.gov.pl.

Użytkownik posiadający konto w e-TOLL może dokonać wyrejestrowania z viaTOLL:

  • bezpośrednio w Miejscu Obsługi Klienta e-TOLL składając dyspozycję zwrotu środków, dołączając podpisany formularz
    składając dyspozycję w Internetowym Koncie Klienta po uprzednim uwierzytelnieniu;
  • wysyłając podpisany formularz na adres info@viatoll.pl lub kontakt@etoll.gov.pl.

Do kiedy można zwrócić urządzenie viaBOX?

Urządzenia można zwrócić do 30 września 2021 r. w MOK, od 1 października 2021 r. Szef KAS nie przyjmuje urządzeń pokładowych viaBOX, zwroty kaucji będą realizowane na podstawie formularza reklamacyjnego oraz zdjęcia w/w urządzenia.

Ile czasu można ubiegać się o zwrot kaucji i salda z systemu viaTOLL?

Użytkownik na złożenie wniosku o zwrot kaucji/salda z systemu viaTOLL, ma 12 miesięcy od momentu wygaszenia sytemu viaTOLL, tj. ostateczny termin złożenia wniosku przypada na 30 września 2022 r.

Oceń artykuł

Poprzedni artykułNiemcy: Aktualizacja listy obszarów ryzyka
Następny artykułCertyfikat covidowy – czym jest? Jak działa?
Specjalista w zakresie dokumentacji w Kancelarii Prawnej Viggen. Helpdesk i operator aplikacji VTS do rozliczania czasu pracy i wynagrodzeń kierowców. Masz pytania do artykułu? Skontaktuj się ze mną: ak@viggen.pl, ak@vtsproject.pl, tel. +786 137 850

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj