Strona główna Aktualności Dnia e-TOLL. Nowelizacja podpisana przez prezydenta – wydłużony okres przejściowy

e-TOLL. Nowelizacja podpisana przez prezydenta – wydłużony okres przejściowy

132
5/5 (1)

31 maja 2021 r. prezydent Andrzej Duda podpisał ustawę z 15 kwietnia 2021 r. o zmianie ustawy o autostradach płatnych oraz o Krajowym Funduszu Drogowym oraz niektórych innych ustaw.

W związku z tym, do 30 września 2021 r. wydłużony został okres przejściowy, w którym równolegle działać będą dwa systemy poboru opłat – e-TOLL oraz viaTOLL.

Ustawa wejdzie w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia (17 czerwca 2021 r.), z wyjątkiem przepisów:

  1. stanowiących podstawę wydania aktów wykonawczych określających prowizję za wydanie biletów autostradowych oraz dla dostawców kart flotowych – przepisy te wejdą w życie po upływie 60 dni od ogłoszenia;
  2.  regulujących możliwość waloryzowania stawki opłaty elektronicznej, które wejdą w życie w dniu 1 października 2021 r.
  3.  dotyczących możliwości uiszczenia opłaty za przejazd autostradą za pośrednictwem elektronicznego biletu autostradowego, które wejdą w życie od dnia 1 grudnia 2021 r.

Przypominamy, że rejestracja użytkowników do e-TOLL wystartowała już 25 maja – https://jazdaprawna.pl/rejestracja-uzytkownikow-do-e-toll-startuje-juz-dzis/

Jak przejść z viaTOLL do e-TOLL?

Użytkownik przed wygaszeniem viaTOLL powinien:

  • dokonać zwrotu OBU, aby uzyskać zwrot kaucji za urządzenie;
  • zarejestrować się w e-TOLL i wyrejestrować się z viaTOLL;
  • rozliczyć środki znajdujące się na jego koncie, przy czym rozliczenie środków jest możliwe w ciągu 12 miesięcy od wygaszenia systemu viaTOLL, tj. do 30 września 2022 r. Po tym terminie środki znajdujące się na koncie użytkownika w viaTOLL zostaną przekazane do Krajowego Funduszu Drogowego.

W jaki sposób wyrejestrować się z systemu viaTOLL i odzyskać środki z systemu viaTOLL w okresie przejściowym?

Użytkownik niezarejestrowany w systemie e-TOLL

  • Użytkownik nieposiadający konta w e-TOLL może dokonać wyrejestrowania z viaTOLL:

– bezpośrednio w Miejscu Obsługi Klienta viaTOLL, wypełniając stosowny formularz;

– wysyłając podpisany w/w formularz na adres info@viatoll.pl;

– wysyłając podpisany w/w formularz na adres Skrytka pocztowa 528, Poznań 9, 60-967 Poznań
Użytkownik zarejestrowany w e-TOLL

Użytkownik posiadający konto w e-TOLL może dokonać wyrejestrowania z viaTOLL:

–  bezpośrednio w Miejscu Obsługi Klienta viaTOLL, wypełniając stosowny formularz;

– bezpośrednio w Miejscu Obsługi Klienta e-TOLL składając dyspozycję zwrotu środków, dołączając podpisany formularz
wysyłając podpisany formularz na adres info@viatoll.pl lub kontakt@etoll.gov.pl;

– wysyłając podpisany formularz na adres Skrytka pocztowa 528, Poznań 9, 60-967 Poznań;

– składając dyspozycję w Internetowym Koncie Klienta po uprzednim uwierzytelnieniu.

Jak wyrejestrować się z systemu viaTOLL i odzyskać środki po jego wygaszeniu?

Użytkownik powinien:

  • przesłać na adres info@viatoll.pl lub kontakt@etoll.gov.pl zdjęcie OBU obrazujące jego numer identyfikacyjny, aby uzyskać zwrot kaucji za urządzenie;
  • zarejestrować się w e-TOLL i wyrejestrować się z viaTOLL;
  • rozliczyć środki znajdujące się na jego koncie, przy czym takie rozliczenie środków możliwe jest w ciągu 12 miesięcy od wygaszenia systemu viaTOLL tj. do 30 września 2022 r. Po tym terminie środki znajdujące się na koncie użytkownika w viaTOLL zostaną przekazane do Krajowego Funduszu Drogowego

Użytkownik nieposiadający konta w e-TOLL może dokonać wyrejestrowania z viaTOLL:

  • wysyłając podpisany formularz na adres info@viatoll.pl lub kontakt@etoll.gov.pl;
  • załączając podpisany formularz na stronie internetowej etoll.gov.pl.

Użytkownik posiadający konto w e-TOLL może dokonać wyrejestrowania z viaTOLL:

  • bezpośrednio w Miejscu Obsługi Klienta e-TOLL składając dyspozycję zwrotu środków, dołączając podpisany formularz
    składając dyspozycję w Internetowym Koncie Klienta po uprzednim uwierzytelnieniu;
  • wysyłając podpisany formularz na adres info@viatoll.pl lub kontakt@etoll.gov.pl.

Do kiedy można zwrócić urządzenie viaBOX?

Urządzenia można zwrócić do 30 września 2021 r. w MOK, od 1 października 2021 r. Szef KAS nie przyjmuje urządzeń pokładowych viaBOX, zwroty kaucji będą realizowane na podstawie formularza reklamacyjnego oraz zdjęcia w/w urządzenia.

Ile czasu można ubiegać się o zwrot kaucji i salda z systemu viaTOLL?

Użytkownik na złożenie wniosku o zwrot kaucji/salda z systemu viaTOLL, ma 12 miesięcy od momentu wygaszenia sytemu viaTOLL, tj. ostateczny termin złożenia wniosku przypada na 30 września 2022 r.

Oceń artykuł

SILNIK PRAWNYpraca dla kierowcy

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz swój komentarz!
Wpisz tutaj swoje imię i nazwisko