Strona główna 561/2006 WE i AETR TAK ! Polski przewoźnik może skompensować skutki Pakietu Mobilności

TAK ! Polski przewoźnik może skompensować skutki Pakietu Mobilności

1082
0
5/5 (5)

 

dr Mariusz Miąsko: Przypuszczam, że dosłownie każdemu przewoźnikowi w Polsce zależy na skompensowaniu bardzo niekorzystnych regulacji Pakietu Mobilności.

Idealnie byłoby, gdyby udało się dodatkowo uzyskać przewagę biznesową, nad innymi przewoźnikami.

Taka możliwość naturalnie istnieje ! Piszę to w sposób całkowicie odpowiedzialny.

Postaram się obrazowo wyjaśnić, jakie rozwiązania warto zastosować, aby osiągnąć ten cel oraz dlaczego w warunkach Pakietu Mobilności najkorzystniejsze (NAJNIŻSZE) i zgodne z prawem będą WYŁACZNIE te koszty wynagrodzenia i ich pochodne, przygotowane przez Kancelarię Prawną Viggen, które zostaną wyliczone przez program VTS.

Aby sumarycznie koszty wynagrodzenia kierowców (brutto/brutto) były najniższe z możliwych po wejściu w życie Pakietu Mobilności (wrogiego instrumentu „starej” UE względem polskich przewoźników), muszą wystąpić dwie okoliczności:

a) należy dokonać odpowiednich zapisów w umowach o pracę, informacjach o warunkach zatrudnienia lub regulaminach wewnątrzzakładowych. Tych zmiennych jest około 70…może nawet nieco więcej…ale nie w tym teraz rzecz, nie chodzi tu i teraz o podawanie szczegółów;

b) należy posiadać oprogramowanie, które potrafi „przyjąć” ustawienia zapisane w umowach lub regulaminach. Oprogramowanie musi posiadać funkcje, pozwalające na wprowadzenie do niego takich rozwiązań prawnych, które zostały zapisane w umowach i regulaminach. Jeśli Państwa nawet NAJDROŻSZY lub NAJPOPULARNIEJSZY program nie posiada funkcji pozwalających na wdrożenie rozwiązań prawnych zastosowanych przez Kancelarię Prawną Viggen, to jest po prostu o tyle mało przydatny, że nie pozwoli wyliczyć najkorzystniejszych wartości zgodnie z przygotowanymi przez nas rozwiązaniami i zapisami wewnątrzzakładowymi.

To jest oczywiste chyba dla każdego….ale zobrazuję to poniższym uproszczonym schematem:Powyżej widzą Państwo trzy pionowe kolumny. W pierwszej kolumnie od lewej znajdują się figury geometryczne: KOŁO – KWADRAT – PROSTOKĄT – TRÓJKĄT. Każdy widzi, że tak właśnie jest.

Proszę teraz sobie wyobrazić, że te figury geometryczne są instytucjami prawnymi (rozwiązaniami prawnymi), które Kancelaria Prawna Viggen umieściła w umowach lub regulaminach Państwa firmy transportowej.

Jedne z nich to np.: sposób obniżenia kosztów poprzez zaliczenia świadczeń dodatkowych na poczet płacy minimalnej kierowcy delegowanego do krajów UE, inne to obniżenie oskładkowania płacy, jeszcze inne to obniżenie wymiaru dodatków a jeszcze inne to sposób uniknięcia wypłaty podwyższonego wymiaru godzin nadliczbowych według zasad obowiązujących w poszczególnych krajach UE.

Takich instrumentów prawnych („figur geometrycznych”) oczywiście nie jest zaledwie 4 (cztery), lecz…około 70 (siedemdziesiąt).

Aby uzyskać legalnie najniższe możliwe wymiary kosztów wynagrodzenia (czyli najwyższe oszczędności na kosztach wynagrodzeń), należy:

a) najpierw zapisać w umowach lub regulaminach firmy transportowej maksymalną dopuszczoną prawem ilość rozwiązań prawnych  („figur geometrycznych”), a następnie

b) przenieść te najkorzystniejsze zapisy (instrumenty prawne) do PROGRAMU ROZLICZAJĄCEGO WYNAGRODZENIA.

Program taki musi jednak posiadać zdolność/możliwość (rozwiązania algorytmiczne) pozwalające na przeniesienie zapisów algorytmicznych z umów / regulaminów do programu tak jak na poniższej grafice:Powyżej widzą Państwo trzy kolumny. Proszę sobie wyobrazić, że pierwsza kolumna od lewej, to zapisy w umowach lub regulaminach, przygotowanych przez Kancelarię Prawną Viggen a kolumna środkowa, to rozwiązania w programie wyliczającym wynagrodzenia, umożliwiające przeniesienie zapisów z umów lub regulaminów do programu.

Trzeba zatem przenieść KOŁA z regulaminów do KÓŁ w programie, KWADRATY do KWADRATÓW i tak dalej….mniej więcej w 70 dziesięciu obszarach.

Zatem, żeby w trzeciej kolumnie powstał najkorzystniejszy dla Państwa firmy transportowej wynik, czyli najmniejsze możliwe dopuszczalne prawem koszty, to muszą Państwo posiadać dokładnie taki program, który jest dostosowany do rozwiązań zastosowanych w kolumnie pierwszej (umowach i regulaminach).

Myślę że na tym etapie moje to wyjaśnienie jest jasne i oczywiste dla każdego… Tak samo jest z kołami w samochodach. Samochód ciężarowy nie pojedzie na kołach od nawet najdroższego samochodu osobowego a samochód osobowy, nie pojedzie na kołach od nawet najbardziej popularnej ciężarówki.

Tak dokładnie jest z obniżeniem kosztów w firmie transportowej, po wdrożeniu Pakietu Mobilności. Dlatego Kancelaria Prawna Viggen przygotowuje dla przedsiębiorców transportowych najkorzystniejsze i UNIKALNE  rozwiązania prawne w umowach lub regulaminach i jednocześnie oferuje SPECJALNE, UNIKALNE I JEDYNY NA RYNKU PROGRAM VTS, który umożliwia przewoźnikom wprowadzenie i wyliczenie tych właśnie najkorzystniejszych rozwiązań.

Jeśli korzystają Państwo z innego niż VTS, nawet najbardziej popularnego i lubianego przez Państwa programu do rozliczania wynagrodzeń, to wprowadzenie części korzystnych rozwiązań przygotowanych przez Kancelarię Prawną Viggen w umowach lub regulaminach, będzie po prostu NIEMOŻLIWE.

Obrazuje to poniższy schemat:

Widzą Państwo powyżej, że jeśli do Państwa obecnego programu rozliczeniowego nie da się wprowadzić KWADRATÓW, KÓŁ, TRÓJKĄTÓW i tak dalej, to nie ma znaczenia jak bardzo go Państwo lubicie i jak bardzo dużo kosztował Państwa firmę – po prostu będzie bezużyteczny względem części rozwiązań przygotowanych przez naszą Kancelarię.

To znaczy w praktyce, że pomimo wprowadzenia bardzo wielu bardzo dobrych i korzystnych zmian umożliwiających oszczędności, obniżenie kosztów będzie dosłownie niemożliwe, tak długo, aż firma transportowa nie wprowadzi przygotowanych przez nas danych do takiego programu, który KOŁA z przygotowanych przez nas regulacji wewnątrzzakładowych „widzi” jako KOŁA, KWADRATY jako KWADRATY i tak dalej…

Takim programem, który umożliwia wprowadzenie autorskich i unikalnych rozwiązań prawnych Kancelarii Prawnej Viggen jest WYŁĄCZNIE VTS.

Jeszcze raz warto podkreślić, że na rynku nie ma innego programu niż VTS, który potrafi wprowadzić i wykorzystać wszystkie przygotowane przez Kancelarię Viggen rozwiązania.

Skąd to wiem ?

Ponieważ osobiście opracowałem lub nadzorowałem opracowanie ponad 70 instrumentów, zastosowanych przez KPV w umowach lub regulaminach oraz osobiście na przestrzeni ostatnich 9 lat opracowałem i nadzorowałem stworzenie programu VTS.

Warto wiedzieć, że od wielu lat przewoźnicy krajowi i zagraniczni stosują z pozytywnym skutkiem zarówno zespół unikalnych rozwiązań prawnych w firmach transportowych oraz aplikację VTS, która w mojej opinii jest najnowocześniejszym i najlepszym rozwiązaniem dla firm transportowym w kraju.

Taką też opinię wyraził gigant świata informatyki: koncern IBM, który wyróżnił VTS.

Oprogramowanie VTS posiada także rekomendację najwybitniejszego polskiego profesora prawa – byłego Kierownika Katedry Prawa Pracy UJ, wice przewodniczącego Komitetu Praw Społecznych Rady Europy, prof. dr hab. Andrzeja Świątkowskiego.

Doskonale rozumiem, że ponieśliście Państwo być może nawet bardzo duże koszty na zakup innych programów rozliczeniowych, do których się Państwo przyzwyczaili i je po prostu być może nawet lubicie…i właśnie dlatego, dostrzegając trudną sytuację rynkową, możecie Państwo nabyć program VTS w wyjątkowo korzystnej cenie !

Polecam Państwu odwiedzenie strony VTS, ponieważ jestem przekonany, że będą Państwo bardzo pozytywnie zaskoczeni.

Każdy może wejść teraz na stronę aplikacji VTS  https://vtsproject.pl/ i sprawdzić jak bardzo korzystne przygotowaliśmy dla Państwa warunki.

Reasumując, jeśli oczekują Państwo REALNEGO, legalnego i bezpiecznego przeciwdziałania skutkom Pakietu Mobilności w związku z delegowaniem kierowców do krajów UE, to istnieje taka możliwość, po zastosowaniu równolegle regulacji i rozwiązań wewnątrzzakładowych przygotowanych przez Kancelarię Prawną Viggen oraz wykorzystywanie oprogramowania VTS.

Pozdrawiam Państwa serdecznie i zapraszam do kontaktu – wspólnie jak zwykle damy radę – zatem DZIAŁAJMY !

dr Mariusz Miąsko

 

KONTAKT:

biuro1@viggen.pl

jak@viggen.pl

tel.: 509-98-25-77

tel.: 519-140-984

 

 

 

 

Oceń artykuł

Poprzedni artykułWywiad: „Jak ratować firmy transportowe przed skutkami Pakietu Mobilności?”
Następny artykułNajserdeczniejsze życzenia od wydawcy portalu Jazdaprawna.pl!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj