-
Przeciwdziałanie skutkom KREPTD
30 listopada 2017 r. wejdzie w życie zmiana ustawy o transporcie drogowym, powołująca do życia KREPTD (Krajowy Rejestr Elektroniczny Przedsiębiorców Transportu Drogowego). Jest to system stworzony do weryfikacji i monitoringu przedsiębiorców, który ma na celu wyeliminować firmy, które naruszają przepisy w zakresie:
a) dokumentacji,
b) czasu jazdy oraz pracy,
c) warunków technicznych.
Działanie KREPTD
KREPTD prowadzony jest już przez wszystkie państwa członkowskie Unii Europejskiej. Według analityków rynku transportowego utratą „dobrej reputacji” zagrożone jest do 50% polskich firm transportowych, co wiąże się z utratą 20% wypisów z licencji transportowej lub utratą samej licencji nawet na okres 3 lat.
System KREPTD analizuje sytuację wszystkich przedsiębiorstw transportu drogowego, które uzyskały zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego, a wszelkie dane o naruszeniach, o których jest mowa w Rozporządzeniu Komisji (UE) 2016/403 (http://lextrans24.pl/wp-content/uploads/2014/02/rozp_2016403.pdf), będą gromadzone przez Biuro Transportu Międzynarodowego. Rejestr będzie częściowo ogólnodostępny oraz częściowo jawny dla wszystkich, więc każdy w pewnym zakresie będzie mógł sprawdzić swoją firmę, jak również przedsiębiorstwo konkurencyjne. Tak samo kontrolować wgląd w naruszenia polskich przedsiębiorców będą mogły zagraniczne ograny kontrolne. Rejestry poszczególnych krajów są ze sobą sprzężone i tworzą ogólnoeuropejską bazę danych nazwaną European Register of Road Transport Undertakings. Dostępność do tego rejestru w przypadku Polski posiada Główny Inspektor Transportu Drogowego.
Cel KREPTD
-
Cel KREPTD oraz rodzaje baz danych
Celem stworzenia KREPTD jest uzyskanie kompletnej i aktualnej bazy danych przedsiębiorców transportu drogowego w formie elektronicznej. Dostęp do rejestru będzie przez aplikacje internetowe.
Jak informuje GDDKiA, rejestr będzie składać się z trzech ewidencji:
1) przedsiębiorców posiadających zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego;
2) poważnych naruszeń, o których mowa w art. 6 ust. 1 lit. b rozporządzenia (WE) nr 1071/2009;
3) osób, które zostały uznane za niezdolne do kierowania operacjami transportowymi przedsiębiorcy do czasu przywrócenia dobrej reputacji, zgodnie z art. 6 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 1071/2009.
-
Rodzaje naruszeń w KREPTD
W Rozporządzeniu jest mowa o trzech rodzajach naruszeń:
1) poważne naruszenie – PN;
2) bardzo poważne naruszenie – BPN;
3) najpoważniejsze naruszenie – NN.
Każde z naruszeń ma swoją wagę, ale już jedno NN wszczyna procedurę o utracie „dobrej reputacji”. Natomiast za określoną w ustawie ilość PN i BPN, przedsiębiorca utraci 20% wypisów z licencji. Więcej na ten temat w videoblogu: https://www.youtube.com/watch?v=8HxS6CL3pqo
-
Jak uniknąć skutków KREPTD?
Czytaj więcej pod adresem:
https://silnikprawny.pl/witaj-swiecie/
Aby dowiedzieć się więcej o oprogramowaniu zapraszam na stronę www.silnikprawny.pl lub kontaktując pod numer telefonu:
(12) 637 24 57
lub pod adresem e-mail:
biuro1@viggen.pl