Strona główna Aktualności Dnia Nowiny24.pl piszą na temat sporu o przystanki w Rzeszowie

Nowiny24.pl piszą na temat sporu o przystanki w Rzeszowie

1249
0
No Ratings Information Message

Temat ograniczenia dostępu do infrastruktury przystankowej w Rzeszowie nie cichnie a wręcz przeciwnie. Sprawa się zaogniła ponieważ Prezydent Ferenc reprezentujący interesy miasta Rzeszów przygotował projekt uchwały przyjętej przez radnych na mocy której 10% kluczowych przystanków zostanie odebranych prywatnym przewoźnikom z użytkowania. Przedsiębiorcy prywatni oraz pasażerowie są przeciwni takiemu rozwiązaniu, uważając że miasto „tylnymi drzwiami” wprowadza praktyki monopolistyczne. Pikanterii sprawie dodaje fakt, że jedynym użytkownikiem wspomnianych przystanków ma być MPK, którego jedynym udziałowcem jest gmina Rzeszów. Nie było by w tym nic dziwnego gdyby nie fakt, że MPK świadczy bardzo drogie usługi przewozowe a pomimo to jest nie rentowne. Miasto dopłaca do MPK rocznie aż 25 mln. zł. Eksperci szacują, że jest to nawet trzy razy więcej niż w innych porównywalnych przypadkach.

W całą sprawę zaangażowało się najbardziej aktywne polskie stowarzyszenie transportowe „Najlepsza Droga”, które uważa że radni mogli podjąć uchwałę z naruszeniem prawa, które wprost zakazuje ustanawiania tzw.: „prawa wyłącznego” na liniach komunikacyjnych lub ich częściach.

„Oczywiste jest, że art 20 ustawy o publicznym transporcie zbiorowym zakazuje wprost ustanawiania prawa wyłącznego na liniach dla transportu dofinansowanego ze środków publicznych a MPK jest w ogromnym stopniu dofinansowane z kasy miejskiej i faktu tego nie zmieni żaden wyrok sądu a zwłaszcza wyrok nieprawomocny” – mówi Mariusz Miąsko, prawnik i prezes Stowarzyszenia URKSiTD „Najlepsza Droga”.

j.p.

 

 

 

 

 

nowiny54.dat

ZOBACZ CO JUŻ ZROBILIŚMY DLA TWOJEJ FIRMY TRANSPORTOWEJ!

potencj

Oceń artykuł

Poprzedni artykułNa wiosnę ceny paliw w dół
Następny artykułOświadczenie dotyczące roli Biura Premiera RP ws. kar nakładanych na kierowców za viaTOLL
Autor ponad 250 publikacji prawnych dotyczących w szczególności: europejskiego prawa pracy i ubezpieczeń społecznych mobilnych pracowników „delegowanych”, elementów prawa podatkowego pracowników -„rezydentów”, europejskich regulacji dot. okresów prowadzenia pojazdów, przerw i odpoczynków kierowców, międzynarodowego prawa użytkowania tachografów, prawa przewozowego, prawa mocowania ładunków, prawa przewozu ładunków szybko psujących się, prawa przewozu, materiałów niebezpiecznych, krajowego i unijnego prawa przewozu osób, międzynarodowych reguł handlowych Incoterms 2010, prawa administracyjnego branży TSL, elementów prawa ruchu drogowego.