Ogłoszono przetarg na kolejne elementy Krajowego Systemu Zarządzania Ruchem. Postępowanie przetargowe, ogłoszone przez GDDKiA, obejmuje budowę czterech Regionalnych Projektów Wdrożeniowych, stanowiących elementy Krajowego Systemu Zarządzania Ruchem na sieci TEN-T.
Ogłoszono przetarg na kolejne elementy Krajowego Systemu Zarządzania Ruchem
Elementy te mają zostać wdrożone na wybranych drogach krajowych sześciu województw (pomorskiego, warmińsko-mazurskiego, łódzkiego, dolnośląskiego, opolskiego i śląskiego). Zostaną także zintegrowane z systemem centralnym KSZR, tj. Centralnym Projektem Wdrożeniowym.
Przetarg prowadzony jest przez katowicki oddział GDDKiA. Otwarcie ofert nastąpi 4 kwietnia 2019 r. Zgodnie z założeniami zarówno Centralny Projekt Wdrożeniowy, jak i Regionalne Projekty Wdrożeniowe mają funkcjonować w 2021 r.
„Zadaniem wykonawców poszczególnych części RPW będzie zaprojektowanie, wdrożenie i uruchomienie infrastruktury przydrożnej ITS na ww. drogach, wraz z wykonaniem testów i podłączeniem do regionalnych Centrów Zarządzania Ruchem w Dworku (k. Gdańska), Strykowie (k. Łodzi), Kończycach (k. Zabrza) i Widawy (k. Wrocławia)” – informuje Ministerstwo Infrastruktury.
Zalety KSZR
Dzięki KSZR będzie możliwość monitoringu ruchu na objętych nim trasach. „System da możliwość zarządzania ruchem poprzez dynamiczne zmiany ograniczeń prędkości, zmykanie wjazdów na zablokowane, np. w wyniku wypadku, odcinki dróg szybkiego ruchu, czy też kontrolę dopływu potoków ruchu do autostrad i tras ekspresowych. Będzie to możliwe np. przez sterowanie sygnalizacją świetlną na drogach dojazdowych. KSZR przełoży się na wyższy poziom bezpieczeństwa i komfort podróży, także dzięki możliwości podejmowania działań prewencyjnych. Pozwoli na jeszcze sprawniejszą i szybszą realizację działań ratowniczych dzięki lepszemu i pełniejszemu przepływowi informacji między służbami ratowniczymi i nadzorem nad ruchem” – czytamy na stronie www.gov.pl.