Część postanowień Pakietu Mobilności weszła w życie w sierpniu 2020 r. Kolejne zmiany czekają nas już w lutym oraz maju 2022 r. – nowe przepisy będą dotyczyły m.in. przewoźników, którzy wykonują transport zarobkowy rzeczy pojazdami o DMC od 2,5 do 3,5 tony.
Na przewoźników dysponujących flotą pojazdów do 3,5 t. zostaną nałożone nowe wymogi. Od 21 lutego 2022 r. konieczne będzie uzyskanie zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego, uzyskanie licencji wspólnotowej, a także wykazanie odpowiedniej zdolności finansowej.
Nowe przepisy mają ujednolicić dostęp do rynku transportowego poszczególnym krajom UE.
Przypomnijmy, że zgodnie z obecnym stanem prawnym powyższe wymogi dotyczą jedynie pojazdów powyżej 3,5 t., na rynku przewozowym szykuje się zatem kolejna rewolucja.
Nowe wymogi od lutego, czy od maja? Wszystko zależy od floty.
Przewoźnicy, którzy w swojej flocie posiadają zarówno pojazdy powyżej 3,5 t. jak i o DMC od 2,5 do 3,5 tony będą musieli dostosować się do nowych wymogów już od 21 lutego 2022 r.
Nieco więcej czasu – (najprawdopodobniej do 21 maja 2022 r.) będą miały firmy transportowe wykonujące przewozy wyłącznie pojazdami o DMC od 2,5 do 3,5 tony. Przewoźnicy wykonujący krajowe przewozy drogowe do 3,5 t. nie będą objęci uregulowaniami Pakietu Mobilności.