Strona główna Informacje prawne Podsumowanie 2009 roku

Podsumowanie 2009 roku

798
0
No Ratings Information Message

Jak co roku prezentujemy Państwu wykaz zagadnień, którymi zajął się w mijającym 2009 roku zespół Kancelarii Prawnej Viggen s.c. Mamy nadzieję, że środowisko transportowe odczuło korzyści z podjętych przez nasz zespół działań:

  1. w 2009 roku wychwyciliśmy projekt niekorzystnego uregulowania odnoszącego się do przewoźników osób wykonujących transport na liniach regularnych do 50 km i poprzez współpracę z MSPO wpłynęliśmy na zmianę zapisów wedle których wydłużeniu miał ulec tygodniowy odpoczynek do 45 godzin przy jednoczesnym braku możliwości odbioru odpoczynku skróconego co musiałoby wpłynąć na znaczne zwiększenie zatrudnienia w firmach transportowych co w okresie kryzysu musiało by postawić przewoźników w niezwykle niekorzystnej sytuacji.

  2. Po nowelizacji przepisów ustawy o czasie pracy kierowców, która zaczęła obowiązywać w niniejszym roku wystąpiliśmy do GIP z oficjalnym zapytaniem o zasady interpretacji przez GIP nowych przepisów celem ujednolicenia zasad prowadzenia ewidencji na nowych zasadach. W przedmiotowym zakresie zrealizowaliśmy także audycję radiową na antenie Radia Truck.

  3. Zespół Kancelarii we współpracy z Invent Software przygotował dla Państwa nowy program komputerowy służący do samoczynnego wykonywania dokumentacji w firmie transportowej o nazwie WIRTUALNY AUDYTOR

  4. Zespół Kancelarii we współpracy z Invent Software przygotował dla Państwa nowy program komputerowy służący do wyliczania opłat środowiskowych w firmie transportowej o nazwie KONICZYNKA.

  5. Zespół Kancelarii we współpracy z Invent Software przygotował głównie dla kierowców nowy program komputerowy służący do ćwiczenia jazdy, przerw i odpoczynków zgodnie z przepisami rozporządzenia 561/2006 WE o nazwie SYMULATOR 561.

  6. Zespół Kancelarii we współpracy z Invent Software przygotował dla przewoźników osób wykonujących transport na liniach regularnych do 50 km nowy program komputerowy służący do automatycznego wykonywania obowiązkowej dokumentacji czyli tzw.: harmonogramów pracy kierowców oraz ewidencji czasu pracy kierowców zgodnie z przepisami Rozdziału 4a ustawy o czasie pracy kierowców o nazwie BUS MANAGER PLUS.

  7. W grudniu przygotowaliśmy dla Państwa nową stronę internetową na której możecie Państwo spotkać szereg zupełnie nowych kategorii takich jak: aktualności dnia, giełda ładunków, sonda, strefa kierowcy, prezesa, kadrowej, nowy sklep w którym można pobrać ważne pliki prawne, symulator 561,

  8. Podjęliśmy współpracę z godnymi polecenia lekarzami z województwa Pomorskiego i Kujawsko Pomorskiego, którzy zostali nieodpłatnie przeszkoleni z zasad prawidłowego wystawiania dokumentacji orzeczeń i zaświadczeń co jak sądzimy pozwoli uniknąć kierowcom i przewoźnikom wielu problemów w trakcie kontroli.

  9. Przygotowaliśmy dla Państwa wspólnie z Panem redaktorem Marianem Leśniewskim kilkanaście nowych tematów dla audycji Radio Truck ? Program I Polskiego Radia w których poruszyliśmy szereg niezwykle istotnych zagadnień dla transportu drogowego. W trakcie dyżurów odpowiedzieliśmy na setki pytań kierowców i przewoźników. Mamy nadzieję że audycje pomogły kierowcom i przewoźnikom w wielu istotnych kwestiach.

  10. We współpracy z Panem doktorem Markiem Chojnowskim, Panem redaktorem Kajetanem Tłokowskim mam nadzieję że już ostatecznie wyjaśniliśmy kwestię interpretacji przepisów odnoszących się do zasad odbywania badań lekarskich i psychologicznych przez kierowców. Do tej pory część urzędników całkowicie bezprawnie odsyłała ?z kwitkiem? tych kierowców, którzy uzyskali orzeczenie lekarskie i psychologiczne w dniu zakończenia kursu. Była to całkowicie błędna i bezpodstawna interpretacja urzędników. Mamy nadzieję że w 2010 roku takie praktyki nie będą już miały miejsca.

  11. We współpracy z Polskim Trakerem i Polskim Trakerem Bus przygotowaliśmy łącznie kilkanaście publikacji prawnych, które jak wiemy z Państwa maili i telefonów cieszyły się dużym zainteresowaniem.

  12. We współpracy z Polską Gazetą Transportową przygotowaliśmy kilka publikacji, z których bodajże najważniejsza okazała się ta odnosząca się do zasad prowadzenia ewidencji czasu pracy kierowców. Publikacja ta spotkała się z krytyką części środowiska transportowego jednak oficjalne stanowisko Głównego Inspektora Pracy nie pozostawiło cienia wątpliwości, że interpretacja naszych prawników była w 100% prawidłowa. Sytuacja ta kolejny raz pokazała, że niezwykle ważne jest aby kwestiami związanymi z interpretacją prawa zajmowali się specjaliści ponieważ za błędy konsekwencje ponoszą zawsze przewoźnicy a nie pracownicy stowarzyszeń. Kwestie te wymagają zawsze wyjątkowej staranności i fachowości.

  13. Wspólnie z Truck Auto.pl wyjaśnialiśmy kierowcom w publikacji nowe zasady nakładania mandatów na kierowców za przekroczenia norm rozporządzenia 561/2006/WE

Oceń artykuł

Poprzedni artykułSymulator Prawny Rozporządzenia 561/2006 WE dla Kierowców, Spedytorów i Właścicieli
Następny artykułNoworoczne ograniczenia ruchu