Strona główna Aktualności Dnia Problemy z dostępnością AdBlue w Europie

Problemy z dostępnością AdBlue w Europie

288
5/5 (3)

AdBlue to nazwa handlowa roztworu mocznika o stężeniu 32,5 %. Roztwór magazynowany jest w specjalnym zbiorniku w pojeździe, a następnie wtryskiwany do katalizatora SCR. AdBlue w połączeniu z wysoką temperaturą pozwala na redukcję tlenku azotu w spalinach silników wysokoprężnych. Jeśli roztworu zabraknie, mogą zdarzyć się dwie sytuacje – albo silnik wejdzie w tryb awaryjny, albo rozruch jednostki w ogóle nie będzie możliwy.

W ostatnim czasie Europa cierpi na niedobór części samochodowych, pandemia niestety w znacznym stopniu przyczyniła się do zaburzenia łańcucha dostaw. Ok. 75% właścicieli warsztatów samochodowych przyznało, że zauważa problem, a na nowe pojazdy trzeba czekać miesiącami. W Niemczech niektóre fabryki wstrzymują działalność ze względu na brak półprzewodników. Jeden z zakładów Opla otworzy się dopiero po nowym roku.

Okazuje się, że branża musi zmierzyć się z kolejnym problemem. Wzrost cen gazu ziemnego spowodował problemy z produkcją AdBlue. Tak przynajmniej oficjalnie informuje największy producent AdBlue w Europie z siedzibą w Šali (Słowacja). Słowacy zaczęli masowo wykupywać AdBlue, produkt pojawił się na aukcjach w internecie, gdzie jego wartość kilkukrotnie przekracza aktualną cenę rynkową.  Ministerstwo było zmuszone do reglamentacji towaru – jedna osoba może kupić maksymalnie 100 litrów roztworu. Nadal rozważa się zakaz wywozu AdBlue za granicę.

Oceń artykuł

SILNIK PRAWNYpraca dla kierowcy

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz swój komentarz!
Wpisz tutaj swoje imię i nazwisko