Strona główna Aktualności Dnia Przeładowana i z niewłaściwym tachografem, czyli o wynikach nieoznakowanego patrolu WITD Radom

Przeładowana i z niewłaściwym tachografem, czyli o wynikach nieoznakowanego patrolu WITD Radom

763
0
No Ratings Information Message

Przeładowana i z niewłaściwym tachografem. Mowa o ciężarówce z piaskiem, w której zamiast cyfrowego tachografu zamontowany był analogowy. Pojazd zatrzymany został przez inspektorów Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Radomiu.

Przeładowana i z niewłaściwym tachografem

Funkcjonariusze 12 kwietnia patrolowali ulice tego miasta nieoznakowanym radiowozem. Pod lupą inspektorów znalazły się m.in. wywrotki przewożące ładunki sypkie bez odpowiedniego zabezpieczenia plandeką. Jedna z nich zatrzymana została do kontroli na ul. Czarnieckiego. Trzyosiową ciężarówką wykonywany był transport piasku bez odpowiedniego zabezpieczenia ładunku. To nie jedyne naruszenie zanotowane na koncie kierującego tym pojazdem. Już na pierwszy rzut oka funkcjonariusze zaczęli podejrzewać, że ciężarówka może być przeładowana. W związku z tym skierowali pojazd na pobliski punkt kontrolny przy ul. NSZZ Solidarność. Kontrola wagi pojazdu potwierdziła przypuszczenia inspektorów. „Rzeczywista masa całkowita pojazdu o dopuszczalnej masie całkowitej do 26 ton wynosiła 31,3 tony. Został on zatem przeładowany o 5,3 tony. Podczas ważenia stwierdzono również przekroczenie dopuszczalnego nacisku podwójnej osi napędowej” – informuje gitd.gov.pl. Ponadto okazało się, że aktywności kierowcy nie są rejestrowane na tachografie cyfrowym, lecz analogowym.

Kary

Za stwierdzone naruszenia wobec przewoźnika wszczęto dwa postępowania administracyjne w sprawie nałożenia łącznej kary w wysokości 18 000 zł. Kierowca za brak zabezpieczenia ładunku został ukarany mandatem. Dwa dni wcześniej inspektorzy również zatrzymali do kontroli ciężarówkę z analogicznymi naruszeniami, która, jak się okazało, należała do tego samego przedsiębiorcy.

 

Oceń artykuł

Poprzedni artykułZasady parkowania na jezdni cz. I – o tym kierowcy nie pamiętają
Następny artykułMandaty na kwotę ponad 70 tys. zł – czy to możliwe?!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj