Strona główna Aktualności Dnia Rozpoczęcie prac projektowych obwodnicy Głogowa

Rozpoczęcie prac projektowych obwodnicy Głogowa

1243
0
5/5 (1)

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad otrzymała potwierdzenie finansowania na rozpoczęcie prac projektowych obwodnicy Głogowa oraz na opracowanie dokumentacji STEŚ (Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego) obwodnicy Głogowa. Jeszcze w tym kwartale planowane jest wszczęcie postępowania przetargowego na dokumentację projektową STEŚ – poinformowała GDDKiA.

Rozpoczęcie prac projektowych obwodnicy Głogowa

Droga krajowa nr 12 przebiega obecnie przez centrum miasta Głogowa oraz okoliczne miejscowości: Dankowice, Nielubia i Serby. Na terenie miasta Głogowa ma przebieg uliczny i jest nieprzystosowana do przenoszenia istniejącego natężenia ruchu, w tym ruchu ciężarowego i tranzytowego.

Obwodnica Głogowa

Wzmożony ruch samochodów ciężarowych związany jest z przemysłowym charakterem miasta. Głównym celem inwestycji jest poprawa przepustowości układu komunikacyjnego, która ma stanowić fragment połączenia drogi krajowej nr 12 z nowo wybudowaną drogą ekspresowych S3 na terenie województwa dolnośląskiego.

Cel rozpoczęcia prac projektowych obwodnicy Głogowa

Celem STEŚ Obwodnicy Głogowa jest opracowanie projektowe, które ma wstępnie określić zakres rzeczowy i finansowy przedsięwzięcia, ustalić jego efektywność i uściślić przebieg tras poszczególnych wariantów, a także ostatecznie ustalić typy i parametry techniczne obiektów budowlanych. Ma także umożliwić uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.

Nowo wybudowana obwodnica pozwoli na wyeliminowanie ruchu tranzytowego na terenie miasta Głogowa, a tym samym wpłynie na poprawę warunków ruchu i bezpieczeństwa użytkowników dróg oraz mieszkańców miasta.

Obwodnica Głogowa ma mieć 20 km długości i być drogą klasy technicznej GP. Planowany przekrój to 2+1. Będzie dostosowana do obciążenia 115 kN/oś.

Przewidywane parametry techniczne odcinka

długość odcinka około 20 km
klasa techniczna drogi GP
przekrój 2+1
prędkość projektowa 80 km
szerokość pasa ruchu 3,5 m
szerokość pasa poboczy 1,5 m
obciążenie nawierzchni 115 kN/oś

Wartość inwestycji

Wartość inwestycji szacowana jest na ok. 750 mln. złotych. Zadanie ma być realizowane w systemie projektuj i buduj. Prace budowlane planowane są w latach 2022-2025. Zadanie umieszczone w Programie Budowy Dróg Krajowych i Autostrad na lata 2014 – 2023.

Oceń artykuł

Poprzedni artykułKREPTD – najpoważniejsze naruszenia (NN) – #15
Następny artykułRusza przetarg na I Etap realizacji nowej linii kolejowej Nowy Sącz – Chabówka

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj