Strona główna 561/2006 WE i AETR Schemat graficzny rekompensaty skróconego odpoczynku tygodniowego

Schemat graficzny rekompensaty skróconego odpoczynku tygodniowego

1805
0
5/5 (3)
 

Autor publikacji: Dr Mariusz Miąsko Prezes Kancelarii Prawnej Viggen sp.j.

Poniżej przedstawiamy schemat graficzny odbioru rekompensaty jaka przysługuje kierowcy za odebranie skróconego odpoczynku tygodniowego. Schemat określa ile godzin musi odebrać kierowca w przypadku wykorzystania odpoczynków skróconych tygodniowych o różnej długości.

SCHEMAT ODBIORU REKOMPENSATY ZA SKRÓCONY ODPOCZYNEK TYGODNIOWY: 

Ile zatem może trwać rekompensata za odebranie skróconego odpoczynku tygodniowego? Jak widać z powyższej grafiki nie zawsze aż 21 godzin jak sądzi wiele osób ale różnicę pomiędzy odpoczynkiem tygodniowym skróconym a wartością 45 godzin.

Dlaczego? Ponieważ kluczową kwestią dla zrozumienia tego zagadnienia jest aby ustalić ile wynosi skrócony odpoczynek tygodniowy. Wiele osób uważa że wynosi on 24 godziny (wówczas rekompensata faktycznie musiałaby wynosić 21 godzin…ale rzecz w tym że odpoczynek skrócony może trwać także 44 godzin i 59 minut.

Wiosek: zrekompensować kierowcy należy zatem zawsze r ó ż n i c ę pomiędzy odcinkiem trwającym nie krócej niż 24 godziny i nie dłużej niż 45 godzin.

 

 

Niniejszy dokument podlega ochronie prawnej na mocy ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych (ustawa z dnia 4 lutego 1994 r., Dz. U. 06.90.631 z późn. zm.).

Oceń artykuł

Poprzedni artykułviaAuto również dla samochodów osobowych
Następny artykułWzmożone kontrole na drogach w czasie świąt
Autor ponad 250 publikacji prawnych dotyczących w szczególności: europejskiego prawa pracy i ubezpieczeń społecznych mobilnych pracowników „delegowanych”, elementów prawa podatkowego pracowników -„rezydentów”, europejskich regulacji dot. okresów prowadzenia pojazdów, przerw i odpoczynków kierowców, międzynarodowego prawa użytkowania tachografów, prawa przewozowego, prawa mocowania ładunków, prawa przewozu ładunków szybko psujących się, prawa przewozu, materiałów niebezpiecznych, krajowego i unijnego prawa przewozu osób, międzynarodowych reguł handlowych Incoterms 2010, prawa administracyjnego branży TSL, elementów prawa ruchu drogowego.